جشنواره استانی قصه گویی در مازندران برگزار می شود

در راستای برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی قصه گویی، جشنواره استانی قصه گویی در مازندران برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، امسال در نوزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی، کانون مازندران نیز جشنواره استانی قصه گویی  را برگزار می کند.
این جشنواره در دو حوزه؛ مرکزی و  غرب استان در مرکز فرهنگی و هنری نکا در تاریخ 18 مهرماه و در حوزه غرب استان در مرکز فرهنگی و هنری شماره 2 شهرستان چالوس درتاریخ  19 مهر ماه برگزار خواهد شد.
اما پیش از این فراخوان این رویداد فرهنگی و بین‌المللی در حالی منتشر شده است که بخش قصه‌گویی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره امام رضا(ع) با این رویداد  ادغام شده است.
این در حالی است که در 18 دوره جشنواره قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان همواره مخاطب و شنونده قصه‌گویی مربیان حرفه‌ای بوده‌اند اما اکنون می‌توانند توانایی‌های خود را در این عرصه و بر روی صحنه سالن محل برگزاری جشنواره محک بزنند.
در شیوه‌نامه جشنواره قصه‌گویی کانون سه موضوع آزاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رضوی تعیین شده و قرار است جشنواره در 6 بخش مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد شامل معلمان، دانشجویان، مربیان کودک، اولیای تربیتی و...، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، نوجوانان 14 تا 17 ساله، قصه‌گویان بین‌المللی و مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی برگزار می‌شود.
دبیرخانه جشنواره استانی قصه گویی درکانون مازندران  تاکید کرده است که علاقه‌مندان باید با فیلم‌برداری از قصه‌ی (در نهایت 20 دقیقه‌ای) خود با نمای بسته و در حضور دست‌کم دو مخاطب کودک و نوجوان لوح فشرده این قصه‌گویی را تا روز 10 مهرماه 1395 به دبیرخانه استانی جشنواره در ادارات کل کانون استان محل سکونت خود ارسال کنند.
گاه‌شمار جشنواره پس از این روز اعلام اسامی پذیرفته شدگان جهت شرکت در مرحله استانی را 15 مهرماه و جشنواره بین‌المللی را بهمن 1395 تعیین کرده است.
در نهایت و در مرحله بین‌المللی سه برگزیده در بخش ملی، سه برگزیده در بخش بین‌المللی، دو برگزیده در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ، یک برگزیده در بخش فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و سه برگزیده در بخش نوجوانان جایزه خواهند گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و فرم‌های مشخصات جشنواره به پایگاه اینترتی کانون به نشانیwww.kanoonnews.ir مراجعه کنند.

 لینک فراخوان جشنواره :