اقبال عمومی کودکان ونوجوانان به سینما کودک

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندرانبا اشاره به اکران فیلم های کودک ونوجوان در سینما کودک وخانواده این اداره کل، از استقبال کودکان و نوجوانان و خانواد های آنان از این طرح خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی با اعلام این خبرکه از آبان ماه امسال، طرح سینما کودک و خانواده  در این اداره کل اجرایی شد گفت: ایجاد سینمای تخصصی کودک با امکانات نمایش حرفه‌ای و رعایت استانداردهای لازم فرصت خوبی برای توسعه فعالیت‌های کانونی در عرصه سینمایی حوزه کودک ونوجوان  است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه در اجرای فیلم سینمایی کودک ظرفیت‌ها شناسایی و استعدادها کشف می‌شود، اضافه کرد: تاکنون کانون پرورش فکری در حوزه تولید فیلم کودک تولیدات فاخری داشته است و تلاش می شود تا این تولیدات در کنار تولیدات بخش آزاد در سینما کودک وخانواده  نمایش داده  شود.
وی بااشاره به اینکه از آبان ماه امسال تا کنون سه هزار و 495 کودک ونوجوان و والدین  از فیلم های اکران شده در کانون دیدن کرده اند، اظهار نمود: با همکاری با آموزش و پرورش و استقبال مدارس از این طرح؛ 42 مدرسه تا کنون برای دیدن فیلم در سینما کودک کانون حضور یافتند.
گرجی بیان داشت: تا امروز 4 فیلم: ناسور، برگ سبز و فرار از اردو  از بخش آزاد و چند مجموعه پویا نمایی  تولیدی کانون به اکران در آمده است.
این مسوول افزود: با توجه به استقبال مدارس و خانواده ها از این فیلم ها، تعداد دفعات اکران فیلم ها از 2 سانس به 4 سانس و از هفته ای 3 بار پخش به 12 بار  افزایش یافته است.
مدیر کانون مازندران در ادامه یادآور شد: شنبه، یکشنبه و سه شنبه هر هفته – صبح ها از ساعت 9 تا 30/10 و 30/10تا 12 ظهر و در بعد از ظهر ها از ساعت 14 تا 30/15 و 30 /15 تا 17 زمان پخش فیلم در این سینما می باشد وعلاقمندان می توانند با تهیه بلیط در همین مکان فیلم های حوزه کودک ونوجوان را ببینید.
این مسؤول فرهنگی، فضای ایجاد شده فرصت مناسبی برای خانواده ها و فرزندان ایجاد نموده است تصریح کرد: فیلم سینمایی ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم پرورشی و آموزشی به کودکان و نوجوانان بوده و سلیقه کودک را به‌سمت رشد و تعالی هدایت می‌کند.
وی به تأثیر مستقیم فیلم سینمایی بر اندیشه و تفکر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: فیلم بر نگرش، سبک زندگی و حالات رفتاری کودک و نوجوان اثرگذار است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه غرب برای رسیدن به اهداف سرمایه داری خود و برای انتقال مفاهیم پرورشی از ابزار فیلم و سینمایی کمک گرفت، تصریح کرد: القای محتوای ضدارزشی و مدگرایی از طریق ابزار رسانه‌ای فیلم و سینما روی کشور ما تأثیر گذاشته و این در حالی است که می بایست ازطریق سینما و نمایش و سایر ابزار های هنری  بتوانیم فرهنگ و ارز شهای اسلامی وملی خود را به مخاطب امروز ارایه نماییم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مازندران با بیان اینکه با هماهنگی آموزش و پرورش، فیلم‌ها با تخفیف ویژه برای دانش آموزان در سالن‌ کانون اکران می‌شود، خاطرنشان کرد: حضور والدین در کنار فرزندانشان، زمینه ای برای برقراری پیوند عاطفی و تربیتی موثر  در کنار محتوای مفید فیلم های نمایش داده شده این سینما خواهد بود.
علاقمندان می توانند در روزهای اعلام شده و ساعت های مورد نظر برای دیدن فیلم به نشانی ساری بلوار امیر مازندرانی، خیابان رودکی(شهبند) جنب بوستان سنگ، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران حضور یابند.