کد خبر: 266973
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
آشنایی کارکنان کانون با نقش فضای مجازی در خانواده امن

<BR> دوره آموزشی آشنایی کارکنان کانون با نقش فضای مجازی در خانواده امن در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، این دوره آموزشی بمنظور آشنایی مربیان مسوول، مربیان فرهنگی کارشناسان و کارکنان اداره کل کانون مازندران در این اداره کل برگزار شد.
این کارگاه آموزشی با حضور دکتر صرامی، مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی به بررسی نقش فضای مجازی در خانواده امن و فرصت ها وتهدیدات این حوزه  پرداخت.
وی با تبیین نقش فضای مجازی، کودک ونوجوان و خانواده به بحث و بررسی در خصوص: ویژگی فضای مجازی- فرصت ها و تهدیدات و نحوه برخورد و تعامل در این فضا پرداخت.
مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی همچنین با تاکید بر اهمیت  تولید محتوا در این فضا اظهار داشت: یک از ضرورت های امروز تولید محتوا و مفاهیم بر اساس هنجار ها و ارزش ها است تا بتوان بر اساس آن ضریب نفوذ در جامعه مجازی را توسعه بخشید.
صرامی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت فضای مجازی افزود: هر چه تولیدات علمی، فرهنگی و محتوایی ما در بستر اینترنت بیشتر شود؛ امنیت ما بیشتر شده و میزان تاثیر گذاری ما در جامعه جهانی در حوزه های فرهنگی و سایر حوزه ها ارتقا می یابد.
این کارشناس با اشاره به نقش مربیان فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری در حوزه کودک ونوجوان وخانواده تصریح کرد: آموزش کودکان ونوجوانان در نحوه برخورد و تعامل در این فضا و استفاده صحیح از ابزارهای رسانه ای و درعین حال  نظارت و سمت سو دهی خانواده ها به کودکان ونوجوانان دراین حوزه  منجر به ایجاد و توسعه فضای مجاز امن خواهد شد.