کد خبر: 267230
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳
  برنامه های سال 96 کانون پرورش فکری مازندران تدوین شد

<BR> بمنظور دستیابی کیفی به اهداف کانون، با تشکیل ستاد برنامه ریزی در کانون پرورش فکری مازندران، برنامه های سال 96 این کانون تدوین شد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران،  ازمهر ماه امسال اولین جلسه ستاد برنامه ریزی این اداره کل بمنظور اتخاذ شیوه های کارآمد و تسریع برنامه ها برای دستیابی به اهداف مورد نظر کانون با حضور اعضای شورای فرهنگی و یکی از کارشناسان و صاحب نظر حوزه برنامه ریزی در این اداره کل برگزار شد تا برنامه های این کانون در دو حوزه اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری منطبق بر سند چشم انداز کانون ترسیم و اجرایی شود.
مدیر کل کانون مازندران با تاکید برسند چشم انداز و انتظارات مدیر عامل در حوزه برنامه ریزی سال 96 با توجه به اهمیت برنامه ریزی و اتخاذ شیوه و روشهایی برای دستیابی به بهترین نتایج، اظهار داشت: کانون مازندران در شش ماهه دوم سال تا کنون تلاش نموده است با تشکیل چنین ستادی برای توانمند سازی همکاران و برنامه ریزی مبتنی بر چهارچوب های علمی و کارشناسی اقدام نماید.
قاسم عزیززاده گرجی، اصلی ترین ماموریت این ستاد را اشراف کارشناسان و مسوولان مراکز به برنامه ریزی دانست و افزود: تا کنون برنامه های مراکز و اداره کل متناسب با اهداف کلان و سیاست های مورد نظر ستاد به صورت یکساله تنظیم و اجرایی شده است؛ اما با تشکیل این ستاد تلاش خواهد شد تا با تاکید بر اصول و قوانین علمی برنامه ریزی با حضور یکی از کارشناسان صاحب نظر و با تجربه این حوزه، برنامه های کانون مازندران را  به صورت هدفمند تر و علمی تری با نیل به سند چشم انداز کانون تدوین نماییم.
مدیر کانون مازندران با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و منظم کارشناسی با حضور دکتر قربانی ، کارشناس برنامه ریزی در این اداره کل بیان داشت: جلسات و کارگاه های آموزشی و توجیهی در دو سطح کارشناسان و مسوولان مراکز برگزار شد تا بر اساس آن برنامه های سال جدید بر محور اصول و روش های استاندارد و منطبق با برنامه ریزی صورت پذیرد.
در ابتدا پس از تدوین برنامه های استان؛ اهداف مورد نظر به مراکز ارایه شد تا بر اساس آن و طبق فرمت تعیین شده، مراکز برنامه های خود را تدوین نمایند.
وی ادامه داد: همزمان با این فرایند، در جلسات برنامه ریزی که برای مسوولان مراکز فرهنگی و هنری در نظر گرفته شد؛ با دعوت از یکایک مسوولان مراکز، اهداف، انتظارات و فرمت های علمی برای انجام برنامه ریزی سال 96 مراکز نیز توجیه شد.
عزیززاده تصریح کرد: در همین حال پس از دریافت برنامه های مراکز و بررسی کارشناسان حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی،  ضمن دعوت از مسوولان مراکز در جلسه دفاع که زیر نظر دکتر قربانی راهنما و مشاور برنامه ریزی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد، نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی هر یک از مراکز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا به صورت جامع تری برای سال 96 آن مرکز اجرایی شود.
 
مدیر کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: این برنامه  پس از مطالعه اساسنامه، راهبرد های مدیر عامل، اهداف معاونت فرهنگی و سند چشم انداز با نگرش به وضع موجود اهداف کانون پرورش فکری مازندران در قالب سند برنامه ریزی تدوین شده است.