هم اندیشی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران برگزار شد

جلسه هم اندیشی شورای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اداره کل کانون پرورش فکری استان مازندران با حضور دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، در ابتدای این جلسه گلستان اکبری مسوول شورای امر به معروف و نهی از منکر این کانون با تاکید بر احیای این فریضه در کانون پرورش فکری به تشریح عملکرد این شورا در یکسال گذشته پرداخت.
وی با بیان برخی از مهمترین اقدامات یکسال گذشته این شورا در کانون مازندران افزود: برگزاری جلسات ماهیانه- مسابقات مفاهیم قرآنی- برگزاری برنامه ها و فعالت های  مدافعان عفاف و حجاب با همکاری مراکز فرهنگی و هنری استان- شرکت کارکنان و مخاطبان  کانون در راهپیمایی عفاف و حجاب- برگزاری فعالیت های معروف ار سوی مدیر کل استان و کارشناسان فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان- جلسات آشنایی با قرآن، احکام، روزه و آشنایی با مساجد و اماکن مذهبی-  جلسات آشنایی با مسایل تربیتی- سخنرانی های کارشناسی در مناسبت های مذهبی-جلسات پرسش و پاسخ در خصوص امر به معروف و نهی از منکر –اهدای کتاب در مدارس روستایی و بیمارستان های دارای بخش کودک-شرکت همکاران در آموزش تربیتی و معارف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان- کارگاه های آموزشی ویژه کارکنان اداره کل- قرائت کتاب های دینی پس از نمار مانند مفاتیح احیا، نهج البلاغه ودیگر موارد  از این دست برنامه ها بوده اند.
در ادامه "حسین فیاض" دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مصوبات و قوانین مربوطه در خصوص احیای آن در سازمان ها و ادارات  اظهار داشت: قلمرو عفاف و حجاب در سازمان ها دارای حوزه گسترده ای است که علاوه بر کارکنان شامل: مراجعین سازمانی و خانواده های کارکنان نیز خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس دستور المل های قانونی ، برنامه ریزی و نظارت بر احیا و استمرار این مهم در تمامی سازمان ها به عنوان یک ضرورت الزامی است.
فیاض، مطالعه و برنامه ریزی در خصوص نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یکی از کارهای مهم این ستاد عنوان کرد واقدامات اجرایی این ستاد را تلاشی برای صیانت از کارکنان، خانواده ها ومراجعین ادارات دانست.
وی در عین حال به خلاء امر به معروف و نهی از منکر در برخی سازمان ها اشاره داشت و بیان کرد: فرهنگ سازی و تبلیغات موثر در این خصوص می تواند بسیاری از موانع و مشکلات را برای اجرای این فریضه مرتفع سازد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران به ارایه بخش دیگری از وظایف این ستاد  پرداخت وبا تاکید بر حقوق شهروندی افزود: حق مراجعین اداری در انجام امور و تکریم ارباب رجوع و در عین حال پاسخ دهی مناسب به مطالبات و شکایات آنان از دیگر مواردی است که در حوزه عملکرد  این ستاد قرار دارد.
در این جلسه سمیه سپهدار مسوول حوزه حفظ صاینت از حقوق شهروندی کانون پرورش فکری نیز به ارایه گزارش و عملکرد این حوزه در این کانون پرداخت و خواستار آن شد تا ستاد مربوطه با آموزش، ارایه مستندات ودر اختیار قرار دادن فرم های از پیش تعیین شده برای ارایه گزارش، این حوزه را یاری بخشد.
در عین حال دیگر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر کانون پرورش فکری مازندران نیز به بیان نقطه نظرات و اقدامات اجرایی این شورا در کانون پرداختند.
از جمله نقاط مشترک بحث اعضای این شورا؛ سیاست اجرایی کانون بر انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی بر تراز انقلاب اسلامی است که مصداق عینی فریضه امر به معروف و نهی از منکر به حساب می آید.