سلامت معنوی قلب تمام فعالیت هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز پنج شنبه 10 مهر از کانون استان مرکزی دیدن کردندو درجمع همکاران دفتر استان بیاناتی کوتاه اظهار کردند .

 در این جلسه حقی مدیر کل کانون استان مرکزی ضمن خوش آمدگویی به ایشان و هیات همراه  گزارشی از آمار فعالیتها و مراکز و اعضا و کتابها و برنامه های کانون استان ارایه کردند و گفتند که طبق شاخص های تعیین شده استان مرکزی در کشور رتبه چهارم را دارد و خوشبختانه کانون استان مرکزی از نیروهای با تجربه ای برخوردار است این استان دارای 44مرکز فرهنگی هنری ثابت  3 کتابخانه پستیو 2 کتابخانه سیار روستایی می باشد. که همگی فعال بوده و استقبال اعضا از این مراکز بسیار خوب است.
در ادامه حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در جمع همکاران استان  در ابتدا ی سخن شهادت امام محمد باقر (ع) را تسلیت گفته و بیان کردند که یکی از موضوعاتی که بر اثر تحقیقات مورد توجه قرار گرفته و به تدریج وارد مباحث سعادت شده سلامت معنوی و روحانی است که بعد ها به آن سلامت اجتماعی نیر اضافه شده است که در این باره می توان گفت نیازهایی انسان ها ست که مربوط به روح و روان آن هاست و این نیازها می بایست مورد توجه قرار گیرد. که اگر قرار باشد به نظام سلامت انسان ها توجه شو د می بایست این نیازها بر آورده شوند اما در توجه به این نیازها نگاه های سطحی شده است . در تامین سلامت ذهنی فکری و روحانی می بایست عالیترین پاسخ ها را داد که ما چون به مکتب اسلام و انبیاء دسترسی داریم این امکان را داریم و جدیدا فرصت طرح این موضوعات در عرصه بین المللی فراهم شده است که می توان از آن جمله به انقلاب اسلامی ایران اشاره کردو در ماه ذی الحجه به واسطه مناسک حج و خوراک های معنوی و فرصت های ذهنی برای این نیازها فراهم است و کافی است که ما انسان ها به این فرصت های ناب توجه داشته و از آن ها استفاده کنیم .طرح مساله به این خاطر است که پاسخگویی به این نیازها دردوره کودکی پایه ریزی می شود که حس روحانی می بایست در کودکان با روش های کودکانه و خاص خودشان ایجاد شود که شیرینی و حلاوت آن در همین دوران بچشد و در این راه می بایست افراد کار آمد  که خود نیز این حلاوت  را درک کرده اند ، در این راه قدم بردارند.
حاج علی اکبری در ادامه گفت: شما در نقطه ارتباط با کودکان با این حس قرار گرفته اید و با کودکان سرو کار دارید و می توانید در این عرصه موثر باشیدو خوشبختانه باید گفت که این استان طبق گزارشات و بررسی ها جزء استان های موفق است کانون می بایست دارای عناصر لازم برای جذب نیروهای کار آمد باشد و از هر گونه اقدام در رضایت نیروها حمایت کند. این مراسم با قدردانی مدیرکل استان از حضور حاج علی اکبری در بین جوانان و بازدید از مرکز فرهنگی هنری مجتمع اراک پایان یافت.