کد خبر: 263390
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
بازدید 2247
نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در  اراک افتتاح شد

نخستین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری ویژه کودکان و نوجوانان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی صبح روز شنبه ۱۳ آذر با حضور جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  استان مرکزی ،  در این آیین  جهانبخش قنبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  مرکزی با اشاره به  هدف کانون  جهت استفاده همه ی کودکان و نوجوانان از فعالیت های این مجموعه، گفت: در روز جهانی معلولین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور شاهد اتفاق خجسته ای خواهیم بود.دین مبین اسلام موکدا بر عدالت تاکید داشته و این موضوع از اصول اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است . و بر همین اساس در رابطه با عدالت تربیتی در ابعاد کمی و کیفی با رعایت تفاوت های فردی و گسترش تامین همه جانبه این عدالت برای برخورداری عادلانه از فرصت های تعلیم و تربیت ، در سند تحول اموزش و پرورش مورد نظر می باشد .
به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به جهت وظیفه اسلامی و انسانی در راستای فراهم نمودن بستر مناسب تربیتی ورشد آموزش مهارتهای اجتماعی ، ایجاد روحیه و نشاط و امید و پرورش اعتماد به نفس و خلاقیت و افزایش قدرت تجسم برای کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص اقدام به افتتاح مراکزی خاص تحت عنوان فراگیر کرده است . چرا که ما معتقدیم اولا تمامی کودکان و نوجوانان با هر وضعیت جسمی حق بهره برداری از امکانات کانون را دارند ثانیا کودکان با نیازهای ویژه علیرغم داشتن برخی از محدودیت ها ی جسمانی ، زنده و پویا هستند و حرف های زیادی برای گفتن دارند و ما می بایست فضا های مناسب برای اوقات فراغت این قشر از جامعه به اندازه کافی موجود نمی باشد که کانون می تواند بخشی از این خلا را پر نماید. در مجموع ایمان داریم اگر شرایطی مناسب فراهم گردد مطمینا افرادی که پای راه رفتن ندارند می توانند قدم های بزرگی برای جامعه بردارند و از روی همین صندلی های چرخدار هزاران راه نرفته را بپیمایند.لذا اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی افتتاح خواهد شد و و به این منظور ابتدا اقداماتی در خصوص بهسازی فیزیکی مرکز بامشورت مسوولین امر صورت گرفت و در قدم بعدی تهیه تجهیزات از قبیل سیستم های رایانه ای و دستگاه به دید و... و نیز تهیه نزدیک به 150 عنوان کتاب با خط بریل و کتاب گویا برای ناشنوایان و برنامه ریزی برای آموزش همه مربیان کانون برای ارتباط با این کودکان از اقدامات مورد نظر بوده است .
البته از اهداف عملیاتی کانون این است که شرایط را چه به جهت فیزیکی و چه به جهت امکانات و کتب ویژه در همه مراکز آماده نماییم و پذیرای این کودکان و نوجوانان عزیز در تمام مراکز استان باشیم. در ادامه  عسگری رییس آموزش و پرورش استان ضمن تشکر از کانون به خاطر این حرکت زیبا گفت: زمانی که از چیزی حرف می زنیم راحت است اما وقتی قدم هایی برمی داریم سخت است امروز برای تاسیس اولین مرکز فراگیر اینجاییم این واژه بحث برانگیز است چون با درک ما درگیر است هر کس می خواهد در این بحث وارد شود باید دو سوال ما را جواب دهد اول این که آیا برای همه ی کودکان ارزش مساوی قایلیم و دوم آیا کسی هست که ارزش بیشتری داشته باشد ما نیازمند تغییر نگرش به افراد با نیازهای خاص هستیم و باید مولفه هایی هم در نظر بگیریم یک : باید اطلاعاتی در خصوص آن ها داشته باششیم دوم تغییر عاطفه! و سوم عمل و ورود به عرصه عمل است تا زمانی که دانش آموزان ما کسانی را که متفاوت هستند در کنار خودشان درک نکنند چه طور می شود یاد گرفته باشند که کنار هم باشند؟ امروزه همه ی ما می توانیم در کنار هم باشیم 32 درصد افراد جامعه ما بچه هایی هستند با نیازهای ویژه که باید برای کمک به انها و پیشرفتشان تلاش کنیم . در این مراسم سرود زیبای " ایران من " توسط بچه های نابینا ،ناشنوا و معلول جسمی اجرا شد و اولین مرکز فراگیر کانون استان مرکزی باحضور مسوولین استانی افتتاح شد. در حاشیه این مراسم تعدادی از والدین بچه ها اوتیسم با جهانبخش قنبری دایدار کردند و از ایشان درخواست مساعدت و یاری داشتند قنبری قول دا که مربیان در مدارس استثنایی حضور پیدا کنند و با اجرای برنامه ها ی فرهنگی هنری و ادبی به آموزش این بچه ها کمک کنند.