کد خبر: 268311
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
بازدید 972
طرح کانون و مدرسه؛ تربیت اسلامی در قالب نوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از فعالیت 10 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در طرح کانون و مدرسه خبر داد و گفت: اهداف این طرح آموزش دانش‌آموزان در محیط شاد و غیر درسی است از این فضا استفاده می‌کنیم تا مکارم اخلاق و نکات تربیتی اسلامی را با خلاقیتی نوین به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در اختتامیه طرح کانون و مدرسه که در محل این اداره‌کل برگزار شد گفت: طرح کانون و مدرسه یکی از طرح‌های موفق کشوری در سه سال اخیر است که با همکاری کانون پرورش‌ فکری و آموزش‌و‌پرورش انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری جهت تعاملات دوسویه منعقد شده است، طی این تفاهم‌نامه در ماه سه مرحله دانش‌آموزان در کانون حضور دارند و هفته‌ای یک بار هم مربیان در مدارس حاضر می‌شوند، این برنامه370 کلاس درس و 78 مدرسه استان را شامل می‌شود. 
قنبری ادامه داد: این طرح به معنای تبلور معنای واقعی آموزش‌وپرورش است به این معنا که می‌توانیم در بخش پرورشی بچه‌ها را با اصول زندگی آشنا کنیم، برنامه‌های این دو مجموعه در قالب برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، مبانی تربیتی همچون مکارم اخلاق، آشنایی با مضامین امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود در این برنامه‌ها سعی براین است مهارت‌های زندگی را در قالب هنر در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. 
وی تصریح کرد: عده‌ای گمان می‌کنند فعالیت معلمان تنها به آموزش خلاصه می‌شود، اما همان رفتارهای ابتدایی در کلاس مانند «برپا و برجا»، رعایت آداب سخن گفتن در کلاس و... همه از نکات تربیتی، اخلاقی و اعتقادی است که توسط معلم به دانش‌آموزان القا می‌شود. 
قنبری ادامه داد: یکی از اهداف معلمان در مدارس مهارت آفرینی و پرورش نیروهای متخصص است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نیروی کمکی به مدارس تزریق شد تا معلمان را در این زمینه یاری رساند، تمام تلاش خود را کردیم تا نواحی 15گانه آموزش ابتدایی را تحت پوشش طرح کانون و مدرسه قرار دهیم و خوشبختانه در این حوزه با استقبال معلمان و دانش‌آموزان مواجه بودیم. 
وی از فعالیت 10هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در طرح کانون و مدرسه خبر داد و گفت: یک‌هزار و 230  جلسه دانش‌آموزان به کانون مراجعه کردند و 328 جلسه معلمان در مدارس حاضر شدند، اهداف این طرح توسعه مهارت آفرینی، آموزش دانش‌آموزان در محیط شاد و غیر درسی است از این فضا استفاده می‌کنیم تا مکارم اخلاق، نکات تربیتی اسلامی را با خلاقیتی نوین به دانش‌آموزان ارائه دهیم. 
این مقام مسئول در پایان از فعالیت مجموعه آموزش‌وپرورش استان در راستای اجرایی طرح کانون و مدرسه تقدیر کرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید برنامه‌های ویژه‌ای داریم که می‌تواند به دانش‌آموزان برای ارتقای معنویت و کسب مهارت‌های زندگی کمک کند.