برنامه‌ریزی ها باید بر اساس نیازهای کودک و نوجوان امروز باشد

مدیر کل جدید کانون هرمزگان در بازدید از مراکز کانون شهر بندرعباس درخصوص نقش برنامه‌ریزی بر اساس نیازهای کودک ونوجوان امروز صحبت کرد و خواستار ایجاد فعالیت‌های جذاب ومتنوع درکانون شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی مدیر کل کانون استان هرمزگان در نخستین بازدید خود از مراکز فرهنگی هنری بندرعباس بر لزوم برنامه‌ریزی فعالیت‌های جذاب برای اعضاء نوجوان بخصوص اعضاء پسر تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه حضور اعضاء نوجوان پسر در فعالیت‌های فرهنگی جز دغدغه‌های فرهنگی خیلی از مسئولین می‌باشد باید با توجه به نیازهای نوجوان امروز برنامه‌هایی را طراحی کنیم تا باعث حضور و فعالیت آن‌ها درمراکزباشیم، زیرا تا زمانی که نتوانیم با توجه به نیاز‌های آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم موفق نخواهیم بود.
سلیمانی شناسایی نیازهای کودکان را در برنامه‌ریزی‌ها مهم دانست و به نقش و حضور والدین  اشاره کرد وگفت: باید بامشارکت و همفکری والدین نیازهای کودک و نوجوانان امروزبررسی شود تا در این زمینه نتیجه بهتری حاصل گردد.
مدیر کل کانون هرمزگان خاطر نشان کرد: علاوه بر حضور وبهره‌مندی هرچه بیشترکودکان ونوجوانان از برنامه‌های کانون باید تلاش کنیم تا زمانی که اعضاء در کانون حضور دارند استعدادهای آن‌ها شناسایی و در جهت شکوفایی وکسب مهارت لازم تلاش کنیم تا آن‌ها آموزش لازم را ببینند و به مرحله پرورش برسند.
وی خطاب به مربیان گفت: با توجه به حساسیت دوران نوجوانی، مربیان باید به عنوان الگو هدایتگر اعضاء باشند تا بتوانند تغیرات مثبتی را در نوجوانان ایجاد کنند.
مدیر کانون هرمزگان گفت: مربیان علاوه برتلاش بر حضور و پایدار کردن اعضاء باید چشم انداز مشخصی از حضور آن‌ها در کانون داشته باشند و پیشرفت مهارتی اعضاء را مورد بررسی قرار دهند.
وی با تاکید براین نکته که کودکان ونوجوانان همچو نهال هستند خاطرنشان کرد:هدف ما از پرورش کودکان هدایت و همراهی آنهاست تا این نهال به شکل مفید و موثر درجامعه رشد کند.
همچنین سلیمانی خواستارهمراهی و مشارکت مربیان در خصوص برنامه‌ریزی بهتر و بهره گرفتن از فرصت‌ها درکنار تهدیدها شد وافزود: مربیان و کارشناسان با توجه به  محدودیت‌‌ها تعریف تازهای از فرصت‌ها ارائه دهند.
مدیر کل کانون هرمزگان ازمربیان وکارشناسان خواست با توجه به اهداف کانون شیوه‌های نوینی را در جذب و پایداری اعضاء ارائه دهند و با ارتباط گیری موثر با مدارس از ظرفیت‌های آموزش و پرورش بهره ببرند.
درضمن این دیدار مدیر کل کانون از تعدادی از کلاس‌ها بازدید به عمل آورد ونقطه نظرات تعدادی از اولیاء ، مربیان و اعضاء شرکت کننده در کلاس‌ها را جویا شد.