دومین ویژه برنامه معرفی کتاب

دومین ویژه برنامه معرفی کتاب و کتاب‌خوانی صبح چهارشنبه 28 آبان ماه با حضور معاون فرهنگی استان، کارشناسان ، مربیان و دانش‌آموزان دبستان نجمیه در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، دومین ویژه برنامه معرفی کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌‌خوانی بین دانش‌آموزان در بندرعباس برگزارشد.
خلیل مسیحی معاون فرهنگی کانون استان هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعه در بین کودکان ونوجوانان به عنوان نسل آینده گفت: شما کودکان ونوجوانان با مطالعه و درس گرفتن از داستان‌ها و آموزش‌های موجود در کتاب‌ها می‌توانید سهم موثری در آینده این کشور داشته باشید.
وی از همه‌ی دانش آموزان خواست ضمن درس گرفتن از مطالب آموزنده‌ای که در کتاب‌ها وجود دارد با تفکر و تامل بیشتر به محیط پیرامون خود توجه کنند.
فرانک اسدی کارشناس مسئول فرهنگی در ابتدای برنامه ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی خطاب به دانش‌آموزان شرکت کننده در این ویژه برنامه گفت: سعی کنید کتاب‌های مورد علاقه خود را با راهنمایی معلمین و مربیان کانون انتخاب کنید و از خواندن کتاب‌ها بیشتر لذت ببرید.
وی هدف از معرفی کتاب در مراکز فرهنگی هنری را ترغیب اعضاء به مطالعه کتاب دانست و از مربیان خواست با ارائه شیوه های خلاق سعی در ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی در میان اعضاء و دانش‌آموزان  نمایند.
 
کارشناس مسئول فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: اهمیت ونقش مطالعه درزندگی هر فرد موثراست وچه خوب است همه‌ی ما با مطالعه گام موثری در ترویج فرهنگ مطالعه کشور برداریم.
نعیم اسدی کارشناس فرهنگی کانون استان هرمزگان نیز  با توجه به جایگاه کتاب ونقش آن در زندگی فردی و اجتماعی هر فرد اظهار کرد: دومین ویژه برنامه معرفی کتاب در بندرعباس با هدف معرفی کتاب‌های کانونی مورد علاقه‌ی اعضاء و مربیان کانون ، دست یابی به شیوه‌های خلاق و جذاب معرفی کتاب و زمینه سازی برای تبادل تجربیات بین مربیان کانون برگزارشد.
وی معرفی خلاق و جذاب کتاب‌ را موضوع شرکت در این ویژه برنامه دانست وگفت: شرایط شرکت در این برنامه برای مربیان شهر بندرعباس به صورت حضوری و مراکز شهرستان‌ها با ارسال لوح فشرده فیلم معرفی کتاب ؛ به دفتر استان می‌باشد.
نعیم اسدی شیوه‌های اجرا در این ویژه برنامه  را با ابزار و بدون ابزار معرفی کرد وافزود: هدف اصلی از این نوع معرفی ، تنها تعریف و تمجید از کتاب نیست بلکه نظر ما این است که مخاطبان را با کتاب آشنا  وعلاقه‌مند کنیم.
 
اولین معرفی کتاب توسط فرحناز شهنوازی مربی مسئول مرکز شماره 4 بندرعباس با معرفی کتاب" هزار پا هزار کار"، " رنگین کمان چند رنگ " برای گروه سنی « الف وب» انجام شد.
وی با آویزان کردن طناب‌های رنگی  به لباس خود ، که تداعی کننده نقش هزار پا بود به اجرای نمایش پرداخت.
وی بخشی از داستان را به صورت خلاق اجرا کرد وسپس از علاقه‌مندان خواست برای پی بردن به باقی ماجرا این کتاب را مطالعه کنند.
معرفی کتاب " خنزرپنزری"برای گروه سنی « الف وب» نوشته سروناز پریشانزاده دومین کتابی بود که توسط فاطمه تقی زاده مربی فرهنگی مرکز شماره 4 بندرعباس برگزار شد.
شیوه اجرای این مربی با ابزار وساخت کلاغ خنزر پنزری به نام " قار قارو " بود.
تقی زاده پس از اجرای نمایشی کوتاه به معرفی این کتاب پرداخت.
کتاب " رنگ در دنیای حیوانات" به مترجمی مجید عمیق توسط مریم بنی اسدی مربی فرهنگی مجتمع بندرعباس معرفی شد.
وی هدف از معرفی این کتاب را آشنایی کودکان بانقش رنگ‌های طبیعت در دنیای حیوانات و حشرات دانست.
استفاده از تصاویر وعکس‌های جانواران شیوه اجرای این مربی فرهنگی بود.
کتاب " قلقلی " کاری از محمد علی کشاورز توسط شیدا ناجی مربی فرهنگی مجتمع آفرینش بندرعباس به شیوه قرار دادن تکه‌های دایره و ساخت شکل‌های مختلف با مشارکت اعضاء معرفی گردید.
ناهید پذیرایی مربی مسئول فرهنگی مجتمع فرهنگی آفرینش نیز با معرفی کتاب" کاش خانه‌های شکلاتی وجود داشتند« 101 دعای شیرین » را به دانش آموزان معرفی کرد.
وی هدف از معرفی این کتاب را خودشناسی واحساس ارزشمند بودن واندیشیدن در آفریده‌های خداوند دانست و گفت: این کتاب سعی در شناخت و مشاهده دقیق در آفریده‌ها و مخلوقات خداوند دارد که کودک ونوجوان با مطالعه‌ی آن به نعمت‌هایی که خداوند به او عطاءکرده است پی می‌برد.
کتاب" حواس از سری مجموعه کتابهای علوم من " نوشته : نیل آردلی   - ترجمه : مجید عمیق برای  گروه سنی « ج و د» توسط  راحله خادمی مربی مسئول مرکز شماره 2 بندرعباس معرفی گردید.
وی هدف از انتخاب این کتاب را آشنا نمودن اعضا با کتابهای غیر داستانی و علمی، تشویق اعضا به مطالعه کتابهای علمی،  آشنایی اعضا با حواس پنجگانه ، تقویت حواس اعضا،  افزایش تمرکز و خوب دیدن در اعضاء دانست.
خادمی با انتخاب و انجام 3 آزمایش " دیدن و باور کردن، خط کش عکس العمل و نشانه گیری" و با مشارکت گرفتن از دانش آموزان این کتاب را معرفی کرد.
آخرین کتاب معرفی شده دراین ویژه برنامه " کاغذ وتا " نوشته جلال وزیری توسط فاطمه غفاری مربی مسئول مرکز شماره 3 بندرعباس با روش شیوه آموزش کاغذ و تا  معرفی گردید.
غفاری هدف از انتخاب این کتاب را آشنایی مخاطبان با دنیای کاغذ وتا عنوان کرد و گفت: آموزش و اجرای این طرح‌ها توسط کودک ونوجوان باعث افزایش مهارت و هماهنگی دست ، چشم ، رشد وخلاقیت در آن‌ها می‌گردد.
در حاشیه این ویژه برنامه مسابقات فرهنگی با هدف آشنایی شرکت کنندگان با نحوه مسابقات کتا ب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری توسط فاطمه غلامزاده کارشناس ادبی کانون استان اجرا شد.
بنا بر رای هیات داوران " شیدا ناجی با معرفی کتاب « قلقلی » و فرحناز شهنوازی با معرفی کتاب « هزار پا ، هزار کار» برگزیده حضوری این ویژه برنامه بودند.
شایان ذکراست دراین ویژه برنامه از « فاطمه غفاری»  مربی مسئول مرکز شماره 3 بندرعباس و «راضیه سلیمانی»  مربی مسئول مرکز فین به عنوان " گزارمان نویس برتر استان"  تقدیر شد.
همچنین از « مریم قنبری»  مربی فرهنگی مرکز شماره 3 بندرعباس، «اعظم کیانی» مربی مسئول مرکز ابوموسی ، « یاسمن عباس»  مربی فرهنگی مرکز میناب به عنوان " مربیان نمونه در زمنیه فعالیت‌های مرتبط با کتاب" تقدیر به عمل آمد.
ویژه برنامه معرفی کتاب با شرکت 7 نفر از مربیان فرهنگی شهر بندرعباس با شیوه‌های خلاق و با داوری فرانک اسدی کارشناس مسئول فرهنگی و نعیم اسدی کارشناس فرهنگی کانون استان  روز چهارشنبه 28 آبان‌ماه با حضور معاونت فرهنگی ، کارشناسان ، مربیان فرهنگی مراکز بندرعباس، معلمین و دانش‌‌آموزان پایه‌های سوم و ششم دبستان نجمیه در سالن سینمای مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.