طرح اقدام پژوهی تحقیق برای کودکان

چگونگی ترغیب کودکان به مشارکت در فعالیتهای تحقیقی عنوان طرح اقدام پژوهی گروهی است که با بهره گیری از فعالیتهای فرهنگی جذاب در مرکز شماره 3 بندرعباس در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، علاقه مند کردن دختران گروه سنی ج مرکز شماره 3 بندرعباس به فعالیت پژوهش عنوان تحقیق طرح اقدام پژوهی است که با مشارکت طاهره مسافری کارشناس آموزش و پژوهش استان و فاطمه غفاری مسئول مرکز شماره 3 بندرعباس از نیمه ی دوم سال جاری در این مرکز فرهنگی هنری در حال اجراست.
مسافری در این رابطه اعلام کرد: با مراجعه به نرم افزار کتابداری و نظرسنجی های انجام شده مشاهده شد که فعالیت تحقیق و پژوش در استان مهجور مانده است و برای بیرون رفت از این چالش تصمیم گرفته شد طرح علاقه مندسازی دختران گروه سنی ج به فعالیت پژوهش در مرکز شماره 3 به عنوان مرکز پایلوت اجرا شود.
وی افزود: در این راستا طی دو ماه گذشته، بخش گردآوری اطلاعات (شواهد1) این طرح گروهی گرد آوری شده و راه حل های پیشنهادی مصوب گردید.
کارشناس پژوهش استان در ادامه اظهار داشت: در این طرح با بهره گیری از فعالیت های جذاب فرهنگی و تلفیق آن با پژوهش سعی داریم علاوه بر آموزش روش صحیح پژوهش به اعضای منتخب، روحیه ی پرسشگری و تفکر انتقادی را در آنان پرورش دهیم.
در اولین جلسه ی این طرح 15 نفر از اعضای دختر گروه سنی ج مرکز گلی را در باغچه ی کاشتند تا طی هفته های آینده، تغییرات آن را مشاهده و ثبت نمایند. آنها همچنین با جمع آوری و بررسی نمونه ی برگ درختان موجود در حیاط مرکز، قرار است با انواع برگ ها و طبقه بندی آنها آشنا شوند.
گفتنی است مراکز فرهنگی هنری شماره 1، حاجی آباد، ابوموسی، جاسک، فین، سیریک و لنگه نیز در حال انجام اقدام پژوهی هستند.