هویت ایرانی اسلامی را در کودکان ونوجوانان تقویت کنیم

مدیر کل کانون استان هرمزگان در گردهمایی مسولان مراکز کانون بر تقویت هویت ایرانی و اسلامی کودکان ونوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون استان هرمزگان ، دراین گردهمایی ضمن بیان رویکرد مدیرعامل کانون در خصوص برنامه‌های کانون خاطر نشان کرد: شناساندن معارف اسلامی به کودک ونوجوان یکی از مسایلی است که باید در برنامه‌ریزی‌های آتی به آن توجه کنیم .
وی همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط جامعه‌ی امروز وآفت‌های فرهنگی موجود، باید با نگاهی عمیق و تدبیر برای درونی شدن فرهنگ ایرانی ،اسلامی در کودکان ونوجوانان تلاش کنیم.
سلیمانی شناخت کودک ونوجوان از حقیقت درونی خود را سد دفاعی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن دانست و از مسولان مراکز خواست با بومی سازی فرهنگ در سطح مناطق استان به  نیازهای فرهنگی مخاطبان پاسخ دهند.
مدیر کل کانون استان در این نشست ضمن اشاره به نقش مهم مربی و با نگاه به آموزه‌های اسلامی افزود: تمام فعالیت‌های فرهنگی ، هنری وادبی کانون باید با شیوه‌ای خلاقانه، کانونی ؛اما با شالوده‌ی مذهبی انجام شود.
ناهید سلیمانی شرط و بقای کانون را حضور اعضا در مراکزکانون دانست و گفت: پایداری کانون با حضوراعضا تداوم می‌یابد پس یکی از وظایف مهم ما شناساندن بیش از پیش کانون به خانواده‌ها و جامعه می‌باشد.
وی همچنین خواستاراهتمام و برنامه‌ریزی کارشناسان و مسولان مراکز و مشارکت گرفتن از والدین در این خصوص شد.
مدیر کل کانون استان هرمزگان همچنین پرهیز از هر گونه روزمرگی ، حرکتی فعال و خلاقانه را یکی دیگر از مواردی دانست که توجه به آن،  می‌تواند در جذب وپایداری اعضای کانون مورد توجه قرار گیرد.
وی ضمن بیان انتظارات خود از مسولان مراکز، خواستار اجرای برنامه‌ها با شیوه‌های خلاق و نو شد و خاطر نشان کرد: دربرنامه‌ریزی‌های آتی تمامی محدودیت‌ها را در ذهن بشکنیم وبا بینشی مثبت وتفکری خلاقانه فعالیت‌ها را پیش‌بینی و اجرا کنیم.
توجه به حفظ و کرامت حقوق کودک ونوجوان، شناخت نیازها و علایق مخاطب مبتنی بر اخلاق و ارزش‌های اسلامی، از جمله مواردی بود که مدیر کل کانون استان خواستار توجه ویژه کارشناسان ومسولان مراکز به آن شد.
سلیمانی در پایان ازهمکاران خواست جهت توانمند سازی خود در زمینه‌های مختلف روانشناسی، علمی ، اخلاقی ودینی تلاش کنند و گفت: کودک ونوجوان نسل امروزبه سرعت با تغیرات محیطی ، اجتماعی وفرهنگی روبروست، لذا برای پاسخگویی به این تغیرات مربیان نیز باید درجهت رشد همه جانبه‌ی خود بیشتر تلاش کنند تا همگام با تغیرات جامعه نسل امروز را به رشد وتعالی برسانند.
در این گردهمایی دو روزه که با حضور مدیر کل کانون استان،معاون فرهنگی کارشناسان ، مسول حراست کانون ، کارکنان و مسولین مراکز استان برگزارشد سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی کانون استان دردو بخش ، تحلیل عملکرد مراکز وبیان سیاست وخط مشی فرهنگی کانون مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
گردهمایی مسوولان مراکز استان  روزهای پنج‌شنبه وجمعه 14 الی 15 اسفند در مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.