مطالعه زمینه ساز تفکر و خلاقیت در کودکان و نوجوانان است

درجلسه‌ی نشست سفر کتاب که با تعامل کانون پرورش هرمزگان ودانشگاه فرهنگیان بندرعباس صورت گرفت مدیر کل کانون مطالعه را زمینه ساز تفکرو خلاقیت در کودکان ونوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرروش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی ، مدیرکل کانون هرمزگان ضمن تقدیر از مشارکت وتعامل  دانشگاه فرهنگیان دربرپایی نمایشگاه " سفر کتاب " در این دانشگاه گفت:بر اساس تمهیدات انجام شده " سفر کتاب" هم‌زمان با 5 استان کار خود را آغاز کرده است که اولین میزبان این سفر دانشگاه فرهنگیان بندرعباس بود.
وی خاطر نشان کرد: شما امروز میزبان کتاب‌هایی هستید که قرار است با سفر خود پیام دانایی را به سراسر ایران برسانند، و ما مفتخریم که با ظرفیت‌هایی که در کانون موجود است نوید بخش تفکر و خلاقیت در کودکان ونوجوانان باشیم.
مدیر کل کانون هرمزگان، ابزار کار معلم را کتاب دانست و گفت:  کتاب مقوله بسیار مهمی است ، جایگاه کتاب نقش خاصی در آموزش  دارد ، ما باید به عنوان متولیان فرهنگی مطالعه ‌ی کتاب را بین کودکان و نوجوانان ترویج کنیم.
سلیمانی خاطر نشان کرد: بسیاری از دانشمندان و روانشناسان معتقد هستند که اساس و زیر بنای شخصیت انسان در سال‌های اول زندگی پایدار می‌شود، بنابراین اگر مطالب خواندنی مفید و سازنده در اختیار کودکان ونوجوانان قرار بگیرد و از همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند راه ورسم زندگی را خواهند آموخت.
وی افزود: کودکان راه زندگی سعادتمندانه فردا را امروز باید بیاموزند ودراین مسیر کتاب‌خوانی ، مانند چراغی فرا راه آن‌هاست.
سلیمانی انتخاب کتاب‌های مناسب و چگونگی آموزش راه و روش مطالعه را وظیفه‌ی معلمان دانست وگفت: برای تقویت غذای روح کودک و نوجوان تلاش کنیم و روش‌های صحیح مطالعه را به آن‌ها آموزش دهیم.
سلیمانی یکی از فواید مطالعه را رضایت کودک از مطالعه دانست و گفت : در اثر مطالعه سوالاتی در ذهن کودک شکل می‌گیرد که همین امر موجب می شود او فردی خلاق بار آید.
و با بهره گیری از تخیل دنیایی بزرگ و پهناور مقابل چشمان کودک گشاده می‌شود.
در ادامه این جلسه آزاده پور طرق رئیس دانشگاه فرهنگیان به ایراد سخنرانی درخصوص جوامع توسعه یافته و دانش بشری پرداخت.
گفتنی است درپایان این جلسه کارگاه آموزشی با عنوان" چگونه کتاب‌خوانی پویا داشته باشیم" توسط ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی کانون هرمزگان برگزارشد.
جلسه نشست مدیرکل کانون هرمزگان با حضور آزاده پور طرق رئیس دانشگاه فرهنگیان ،کارشناسان کانون استان ، اساتید ودانشجویان این دانشگاه ظهر روز دوشنبه 26 مهر در سالن اجتماعات دانشگاه برگزارشد.