آغاز شور و نشاط علمی  کودکان دراولین مرکز تخصصی علوم کودک و نوجوان  هرمزگان

همزمان با روزهای پایانی نخستین فصل سال 96 بازدیدهای علمی از مرکزتخصصی موزه علوم بندرعباس آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، راحله خادمی مسئول مرکز تخصصی علوم بندرعباس از استقبال مدارس از بازدید مرکز تخصصی علوم خبر داد.
وی افزود: با توجه به برنامه‌ی زمان بندی شده مدارس مقاطع دبستان، راهنمایی و متوسطه با حضور درمرکز تخصصی علوم از امکانات این مکان علمی بهره‌مند می شوند.
مربی مسوول مرکز تخصصی علوم خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون دانش آموزان پایه های سوم تا ششم دبستان های پسرانه و دخترانه  صدرا، نیکان جنوب ، شهید دادور روستای تازیان و نوآموزان 4 تا 6 ساله آموزشگاه مهرداد از بخشهای مختلف آکواریوم آب شور و شیرین، زیست بوم های مناطق مختلف آب و هوایی، بخش صدفها و سنگها و حشرات بازدید کردند .
خادمی هدف از این بازدیدها را آشنایی ملموس کودکان و نوجوانان استان با علوم بخصوص علوم طبیعی و نجوم  و افزایش لذت علم آموزی و روحیه علم گرایی و پرسشگری دانست . 
وی بیان کرد: در هر بازید توضیحاتی درباره انواع پوشش‌های گیاهی و جانوران مناطق مختلف ، انواع سنگها ی قیمتی و کانیها و صدفها ارائه نموده ام و سپس دانش آموزان به تماشای فیلم های سه بعدی جذاب این بخش از زیستگاه لاک پشت ها و زیر دریا نشستند .
به گفته‌ی خادمی از جمله بخشهای جذاب  موزه که بسیار مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت بخش آسمان نما بود که در آن دانش آموزان با صور فلکی، آسمان شب و ستارگان نام آشنای علم نجوم ماندد دب اکبر و... آشنا شدند و لحظات لذت بخشی را با دیدن آسمان شهر همراه با معلمان خود تجربه کردند.
لازم به ذکر است موزه علوم بندرعباس روزهای شنبه و یکشنبه  از ساعت 8 الی12 صبح پذیرای  دانش آموزان و پنجشنبه ها  پذیرای عموم مردم برای بازدید از موزه می باشد.علاقمندان می توانند جهت هماهنگی و بازدید از موزه با شماره 33313376 تماس بگیرند.