کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان از وظایف کانون پرورش فکری است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و به‌کارگیری آن‌ها در زمان و مکان مناسب از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان در نشستی خبری اظهار داشت: کودکان و نوجوانان هرمزگانی با حضور پررنگ و توانمند خود در جشنواره‌های مختلف ملی، استانی و شهرستانی همواره نشان داده‌اند که اگر استعدادهایشان به‌موقع شناسایی شود می‌توانند رتبه‌های عالی و بهتری را  در میادین بین‌المللی کسب کنند.
وی افزود: طی چند سال گذشته شاهد موفقیت‌های کودکان و نوجوانان هرمزگانی در مسابقات بین‌المللی نیز بوده‌ایم به‌طوری که در جشنواره رضوی رشد و شکوفایی آنها را شاهد بودیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان اظهار کرد: کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و به‌کارگیری آن‌ها در زمان و مکان مناسب از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توان برشمرد و باید برای پرورش استعدادهای مختلف کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف و گسترده فعالیت و برنامه‌های مختلفی داشت.
سلیمانی تصریح کرد: پدران و مادران هرمزگانی می‌توانند با ارسال عدد 4 به سامانه پیامکی 3000774010 از آخرین اطلاعات درباره اسباب‌بازی‌ها آگاه شوند و در این سامانه اسباب بازی‌های متناسب با سن کودکان نیز معرفی شده است.
وی همچنین بیان داشت: کانون در پنج بخش فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی فعالیت‌ می‌کند که این فعالیت‌ها حول محور کتاب و کتاب‌خوانی و مربیان فعال در کانون  و اعضا شکل می‌گیرد و استان دارای مراکز تخصصی سفال، مرکز تخصصی فراگیر برای کودکان و نوجوانان، مرکز تخصصی علوم است.
سلیمانی اضافه کرد: 15 مرکز ثابت، یک مرکز کتاب‌خانه پستی و در کنار آن‌ها بخش مکاتبه ادبی نیز ازجمله واحدهایی است که در کانون مشغول فعالیت برای کودکان و نوجوانان هرمزگانی است.
وی با بیان اینکه درصدد هستیم چندین مرکز سیار را به مراکز کانون اضافه شود، ادامه داد: هدف از راه‌اندازی مراکز سیار اینکه کودکان و نوجوانانی که به مراکز ثابت دسترسی ندارند بهتر بتوانند از امکانات موجود در کانون استفاده نمایند.
مدیرکل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از 20 خرداد کلاس‌های تابستانه در کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان سراسر استان برگزار می‌شود و کلاس‌های کانون در رشته‌های مهارت‌های زندگی، فیلم‌سازی، عکاسی، سازه‌های ماکارونی و کارآفرینی کودک با رویکرد خلاقیتی و پرورشی و کمتر آموزشی، پویانمایی، نوشتن خلاق  زیست‌شناسی، شیمی، نجوم، فیزیک، رباتیک، مهندسی، معماری خلاق، داستان‌نویسی، خلاقیت در شیمی، نمایشنامه‌نویسی، هوافضا، موسیقی، گریم، خوشنویسی، نقاشی، طراحی، سفال، نمددوزی، هنرهای بومی، قرآن، کاردستی، جواهرسازی، نمایش، برگزار می‌شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز در شهرستان‌های رودان، بندرخمیر، پارسیان و بشاگرد موفق به تأسیس مراکز ثابت نشده‌ایم، اظهار کرد: طی جلساتی که با فرمانداران شهرستان‌ها داشته‌ایم درخواست نموده‌ایم که  اقدامات اولیه در خصوص تخصیص اعتبار لازم جهت ساخت فضای استاندارد انجام و در مراحل بعدی نیز کانون اقدامات لازم را در جهت تجهیز فضا و نیروی انسانی لازم را تامین نماید.