افتتاح نخستین مرکز فرهنگی فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

سید محمد رضا جوادی مدیرکل استان همدان گفت: نخستین مرکز فرهنگی هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،سید محمد رضا جوادی با اعلام خبر افتتاح نخستین مرکز فرهنگی فراگیر کانون پرورش فکری در همدان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان همدان دارای 39مرکز ثابت، سیار و پستی می باشد که در یازدهم آذر ماه سال جاری یکی از پنج مرکز ثابت فرهنگی شهر همدان به مرکز فراگیر تبدیل و افتتاح خواهد شد.
وی با بیان این‌که با افتتاح مرکز فراگیر در شهرستان همدان، کودکان و نوجوانان دارای معلولیت از نظر جسمانی، بینایی و شنوایی می‌توانند از این پس در فضایی استاندارد و مجهز به کتاب‌های لمسی تصویری، دستگاه بریل و بزرگ نما و سایر امکانات سمعی و بصری ویژه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده ‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان خاطرنشان کرد: این مرکز با هدف برقرار کردن و رعایت عدالت اجتماعی نسبت به کودکان با شرایط خاص افتتاح خواهد شد و در آن کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه در کنار دیگر همسالان خود این موقعیت را پیدا می‌کنند که در این مرکز از تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و ادبی کانون بهره ببرند.
وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان همدان،پنج مرکز ثابت فرهنگی، یک کتابخانه سیار روستایی، یک واحد کتابخانه شهری و یک کتابخانه پستی است و با ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبین کودک و نوجوان خود ارتباطی نزدیک برقرار می‌کند.
گفتنی است مرکز شماره سه همدان واقع در میدان مدرس با انجام تجهیزات لازم به مرکز فراگیر تبدیل خواهد شد.