جشن ویژه ولادت و گرامی داشت روز محیط بان در مرکز شماره چهار

اعضا مرکز شماره چهار کرج در مراسم ویژه ای روز ولادت امام رضا (ع) و روز ملی ((محیط بان)) را گرامی داشتند

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز روز چهارشنبه 4 شهریور ماه 94 مراسم جشن ویژه ای در سالن همایش های این مرکز برگزار و فعالیت های متنوعی اجرا شد .
اجرای سرود توسط گروه کودک دختر،کودک پسر،نوجوان دختر و نوجوان پسر،قصه گویی رضوی توسط نازنین هنرجوو پخش کلیپ ویژه ولادت از جمله برنامه های این مراسم بود.
بچه ها دست به کار شوند؛محیط زیست حالش خوب نیست
حمیدرضا لشگری،معاون مدیر کل و رئیس اداره ی محیط زیست شهرستان کرج که به همراه جمعی از مسئولین و محیط بانان به مناسبت گرامی داشت روز محیط بان که با توجه به داستان ضامن آهو با ولادت با سعادت امام رضا (ع) هم زمان شده است در مرکزحضور یافت و درسخنانی خطاب به اعضا گفت:
محیط زیست در کل جهان مورد تهدید است و مورد هجمه،تجاوز و تخریب قرار می گیرد.
وی ادامه داد:انسان از دیر باز بر روی کره زمین فعالیت هایی را انجام می داده و اکنون با سرعت بیشتری این فعالیت ها دنبال می شود که متاسفانه در حین انجام این کارها ضررهای زیادی به محیط زیست می رسد.
لشگری ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت و سختی کار محیط بانی گفت : در ایران حدود 2700 نفر محیط بان وجود دارند که با انگیزه و علاقه از محیط زیست حفاظت می کنند و خوش حال هستیم که فرصتی پیش آمده در چنین روز عزیزی یعنی ولادت با سعادت امام رضا (ع) که به نام این عزیزان است، در کنارشان باشیم.
معاون مدیر کل محیط زیست استان البرز هم چنین افزود: گرم شدن کره زمین اصلی ترین خطری است که آن را تهدید می کند و در جریان این گرم شدن،تمام انسان ها سهیم هستند،لذا همه باید تلاش کنند و با انجام رفتار های صحیح و پرهیز از کارهایی مانند ریختن زباله،مصرف بیش از حد کیسه ها و بطری های پلاستیکی و... به محیط زیست کمک کنند.
لشگری هم چنین افزود : تعداد محیط بانان در ایران به ازای هر 15 هزار هکار یک نفر است که استاندارد جهانی آن به ازای هر 1000 هکتار یک نفر می باشد .
لذا تعداد افراد کم است و بسیاری از مناطقی که این عزیزان در آن فعالیت می کنند راه های های صعب العبور و بدون امکانات است بنابر این همه ما باید سعی کنیم از آب و خاک و منابع کشورمان به خوبی حفاظت کنیم .
این مقام مسئول در پایان سخنانش گفت:
بچه ها دست به کار شوید و به محیط زیست کمک کنید زیرا محیط زیست بسیار حالش خراب است و اگر شما بخواهید می توانید به آن کمک کنید .
کارها و فعالیت های رضوی نظیر سایر فعالیت های کانون با انگیزه درونی اجرا می شود
علی رضا جلالی مدیر کل کانون استان نیز در پایان مراسم و ضمن اهدا جوایز به برگزیدگان طرح سواد خواندن مرکز و گواهی حضور اعضا مسابقات رضوی گفت:
فعالیت های رضوی نیز مانند سایر فعالیت های کانون با انگیزه و عشق درونی مربیان و اعضا پی گیری می شود.