شاعر ((ماه روص صندلی )) میهمان نوجوانان البرزی

کتاب ((ماه روی صندلی )) عباس تربن،شاعر کودک و نوجوان، توسط نوجوانان مراکز البرز نقد شد .

                                                                                                                                              
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، عباس تربن شاعر کتاب های((عشق های لنگه به لنگه ))،  ((ماه روی صندلی))،((سوت سکوت))،((یک بستنی و پنج زبان)) و ... در پنجمین نشست ((دو پنجره )) در استان البرز حضور یافته و ضمن آشنایی با نظرات نوجوانان در خصوص کتاب هایش، از شعر و دنیا و زندگی شاعران برای اعضا سخن گفت.
کتاب بخوانید و کتاب بخوانید
تربن در این نشست از نوجوانان خواست که قبل از انتخاب حرفه و شغل آینده شان به مزایا و معایب آن خوب فکر کرده و دانسته وارد حوزه ی مورد علاقه شان شوند.
این شاعر از کانون و عضویتش در این مکان فرهنگی یاد کرده و گفت :"اگر آن دوران نبود، من امروز بین شما نبودم".
وی کتاب خواندن و مطالعه را بسیار مفید و راهنمای خوبی برای کودکان ونوجوانان، خوانده و افزود : مطالعه در بسیاری از موارد راه گشا است.
تربن از نوجوانان خواست که هر وقت زمین می خورند،از جای خود بلند شوند تا راه مناسبشان را پیدا کنند و هرگز از برخوردهای سرد دیگران، دلسرد نشوند.
این شاعر گفت: خیلی از افراد شاعر هستند که اصلا تا به حال شعری ننوشته اند و به نظر من همه ی آن آدم ها می توانند شاعر باشند.
((ماه روی صندلی )) کتاب این شاعر بود که توسط نوجوانان مراکز مختلف کانون استان البرز، مورد نقد و بررسی قرار گرفت؛ نوجوانان در نقد های خود به نکات مختلفی در خصوص عنوان و مضامین اشعار، تصویرگری کتاب ، رابطه ی نوجوانان با اشعار و ... اشاره کردند.
به کار بردن صنایع ادبی و قالب های مناسب برای اشعار کتاب، نپرداختن به تمام دغدغه های نوجوانی، تعابیر کلیشه ای در برخی اشعار ، بیان مناسب احساسات و تعابیر شاعرانه، برقراری ارتباط قوی با مخاطب از جمله نکاتی ب.ود که توسط نوجوانان مطرح شد و شاعر راجع به تک تک آن ها برای اعضا صحبت کرد.
گفتی است مریم کوچکی کارشناس ادبی استان البرزاجرای این برنامه را بر عهده داشت و علاوه بر دعوت از میهمان و نوجوانان توضیحات لازم در خصوص هر بخش را ارایه کرد.
گفتنی است در این نشست کلیپی از چهار نشست قبلی با حضور مریم صباغ زاده،فرهاد حسن زاده،مریم اسلامی و حسین تولایی نمایش داده شد .
در این نشست که یکشنبه 21 شهریور 95 از ساعت 30/10 الی 30/12 در سالن همایش های مرکز آفرینش های مجتمع فرهنگی ،هنری، کرج،برگزار شد،  علاوه بر اعضا و برخی از والدین و مربیان و مسوولین مراکز، معاون فرهنگی استان و جمعی از کارشناسان نیز حضور داشتند.