زیبایی‌های کربلا را به کودکان بیاموزیم

دکتر سنگری سخنران دهمین سوگواره حسینی(ع) کانون استان قزوین ، درباره کربلاو زیبایی‌‌های آن سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 19آبان 95،مراسم دهمین سوگواره حسینی (ع)در دو بخش ادبی و هنری  درمجتمع فرهنگی و هنری  کانون استان قزوین  برگزار شد.
سخنران امسال سوگواره کانون ،دکتر محمدرضا سنگری"نویسنده و عاشوراپژوه ممتاز کشور" بود.
وی با اشاره به شعار امسال  هفته ملی کودک و سوگواره حسینی کانون "کودکان تشنه اند"،فهمیدن و دانستن را از عطش‌های کودکان دانست که بایدبا تلاش بزرگترها به  پاسخی درست بیانجامد.دکتر سنگری با تاکید براین که کودکان حق دارند زیبایی کربلا را بفهمند، با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری سوگواره‌های حسینی(ع) در کانون گفت:تلاش کنیم تا این مراسم معنوی،تبدیل به خیمه شصت و سوم کربلا شود
این پژوهشگر عاشورایی،تبدیل موقعیت منفی رابه مثبت ،از زیبایی ها کربلا دانست که در جای جای این حماسه بزرگ دیده می شودو چنان می شود که در پایان حضرت زینب (س) می فرماید:من "درکربلا" چیزی جز زیبایی ندیدم"،پس هرگاه بتوانیم ماهم از بدی به سوی نیکی و خوبی رهسپارشویم،حسینی و عاشورایی شده ایم.
این سخنران در پایان افزود دربرابرکودکان ما هم آموزگارو هم آموزنده ایم وچنان که در عاشورا،برخی بزرگترها از صبرومدارای کودکان درس گرفتاند،فرصت هایی هم هست که ماباید از کودکان درس بیاموزیم.
دهمین سوگواره حسینی(ع) در سطح استانی و در دو بخش ادبی و هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار می شود.
این سوگواره ویژه مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین ، در بخش ادبی شامل:شعر،داستان و متن ادبی و در بخش هنری شامل آثار خوشنویسی در قالب نستعلیق،شکسته نستعلیق ،ثلث و خط تحریری بود.
در پی فراخوان استانی این سوگواره بیش از 377 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 167 اثر خوشنویسی و 210 اثر ادبی در قالب شعر و داستان بود.پس از داوری آثار،در هربخش ده اثر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شدند.
برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی عاشورایی و نمایشگاه آثار برگزیده از بخش‌های دیگر مراسم دهمین سوگواره حسینی(ع) در کانون استان قزوین بود.