کد خبر: 262775
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
بازدید 1109
یوسف قوجق از راز نویسندگی پرده برداشت

یوسف قوجق در جمع دانش آموزان با تاکید بر خواندن کتاب، بازگویی کتاب هایی که می خوانیم و نوشتن خاطرات و اتفاقات روز مره از راز نویسندگی پرده برداشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، یوسف قوجق نویسنده برجسته کشور در سفر خود به استان گلستان، با همراهی مدیرکل کانون پرورش فکری و جمعی از کارشناسان و مربیان در بین دانش آموزان مدارس گرگان حضور یافته و با تاکید بر خواندن کتاب، بازگویی کتاب هایی که می خوانیم و نوشتن خاطرات و اتفاقات روز مره، از راز نویسندگی پرده برداشت.
نویسنده رمان نوجوان "لالو" با اشاره به این‌که عشق به مطالعه یک لذت جاودان است، گفت: هر کتاب‌خوانی دوست دارد نویسنده کتابی را که می‌خواند از نزدیک ببیند و در کنار آن ارتباط چهره به چهره بگیرد و تخیلات ذهن خود در پیرامون داستان با صاحب اثر در میان بگذارد.
وی خطاب به دانش آموزان علاقه مند به هنر نویسندگی خاطرنشان کرد: هر کتابی که می‌خوانید اگر با دقت خوانده شود، یک دوره کامل آموزش داستان‌نویسی برای شما محسوب می شود.
قوجق از دانش آموزان خواست تا با نوشتن خاطرات روزانه خود، گنجینه ای برای فردای دوران نویسندگی خود فراهم سازند چرا که یک نویسنده خوب ابتدا یک خاطره نویس خوب بوده است.
وی پس از شنیدن اظهار نظرهای دانش آموزان در ارتباط با رمان لالو، درباره عنوان، محتوا، طرح جلد و فرهنگ ترکمن با آن ها سخن گفت و افزود: وقتی که با نگاهی عمیق‌تر به محتوا و مضامین کتاب توجه شود، معانی پنهان زیادی برای گفتن آشکار می گردد.
در ادامه این نشست های تخصصی و بازدید فرهنگی، سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در گفت و گو با دانش آموزان طی سخنانی اظهار داشت: هفته کتاب و کتاب خوانی فرصتی است تا علاوه براینکه خود کتاب می خوانید فرصت کتاب خواندن و دسترسی آسان سایر کودکان مناطق محروم و حاشیه شهر را برای خواندن کتاب فراهم کنید.
سیفی تصریح کرد: مطالعه کتاب لذت بخش ترین لحظات زندگی است پس همواره تلاش کنید تا همواره همراه این این یار مهربان باشید و از پند ها و اندرزهای این دوست همیشگی به خوبی درس بگیرید.
وی با اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و با توجه به شعار کتاب در خدمت دانایی، بخوانیم و ببخشیم افزود: کانون گلستان تلاش کرد تا با اهدای کتاب به برخی از مدارس کام دانش آموزان را با خواندن کتاب شیرین سازد.
مدیر کل کانون گفت: تلاش خواهیم کرد تا با برقراری ارتباط بین پدیدآورندگان کتاب و دانش آموزان، بستر لازم را برای توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی بیش از پیش فراهم سازیم.
گفتنی است به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی 1200 جلد کتاب به مدارس فضیلت، نهال انقلاب، امام خمینی (ره) و کمیلی اهدا گردید.