مشارکت بیش از 8هزار نوجوان ایرانی در جشنواره نشریه دیواری امام رضا(ع)

بیش‌ از 8هزار نوجوان ایرانی با شرکت در نخستین جشنواره سراسری نشریه دیواری امام رضا(ع) عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به تصویر کشیدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این اعضای کانون‌های سراسر کشور یک‌هزار و 328 نشریه دیواری با موضوع امام رضا(ع) تهیه کردند و به شیراز فرستادند تا گروه‌ داوری این جشنواره در نهایت 8 نشریه را به عنوان آثار برتر معرفی کند.
در این میان 150 عنوان نشریه در محل آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز در قالب نمایشگاهی بزرگ هم‌زمان با دهه کرامت در معرض دید زایران این آستان قرار گرفت.
در آیینی پایانی این جشنواره که توسط کانون استان فارس روز 19 مهر در شیراز برگزار شد، سیدصادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون، جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی و هنری در کشور و زمینه‌ساز ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) دانست و اظهار امیدواری کرد که رقم 8هزار شرکت ‌کننده در جشنواره نشریه دیواری امسال، در سال آینده به رقمی میلیونی برسد.
وی افزود: جمهوری اسلامی شرایط برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) را در کشور فراهم کرده تا همه اقشارمختلف مردم، شناخت عمیق‌تری نسبت به ائمه پیدا کنند.
رضایی با اشاره به این‌که بیش از 44 دستگاه و 30 استان کشور در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مشارکت داشته‌اند ـ که این نشانه‌ی ولایت‌مداری و محبت مردم به به اهل بیت (ع) است ـ خاطرنشان کرد: حضرت امام رضا (ع)، حضرت احمدبن‌موسی(ع) و حضرت معصومه(س) الگوهای برتر انسان کاملِ ولایت‌پذیر در اسلام هستند که باید به کودکان و نوجوانان معرفی و شناخته شوند تا بچه‌ها از این بزرگان در زندگی بهره‌مند شوند.
در آیین پایانی این جشنواره در شیراز نشریه‌های 8 گروه از اعضای کانون سراسر کشور به عنوان آثار برتر جشنواره معرفی و از برگزیدگان آن قدردانی شد در عین حال سه گروه اول تا سوم به عنوان گروه‌های برتر در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد هم‌زمان با سال‌روز ولادت هشتمین ستاره تابناک آسمان ولایت شرکت می‌کنند.
بر اساس این گزارش نشریه‌های "مناظرات امام رضا(ع)" کار اعضای مرکز فرهنگی‌ هنری کانون شهرستان لارستان در استان فارس، "سنگ‌فرش عرش" کار اعضای مرکز شماره 23 کانون تهران و "حرم هنر" کار اعضای مرکز شماره 3 کانون اراک از استان مرکزی رتبه‌های اول تا سوم این رقابت را به دست آوردند.
همچنین نشریه‌های "استقبال و بدرقه‌ی زایر" از کانون لارستان فارس، "روی خط نور 2 " از مرکز شماره 23 کانون تهران، "زیارت آفتاب" از کانون دماوند در استان تهران، "نماز باران" از مرکز شماره
1
کانون ملایر استان همدان و "خواهر خورشید" از استان اصفهان، به عنوان‌های چهارم تا هشتم جشنواره دست یافتند.
در آیین پایانی اولین جشنواره نشریه دیواری امام رضا(ع) در شیراز شماری از معاونان، مدیران، مربیان و اعضای مراکز کانون سراسر کشور و مسوولان استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز حضور داشتند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس در این مراسم به بیان مباحثی در مورد روان‌شناسی کودک و نوجوان از دید تمدن اسلامی و لزوم تقویت اعتماد به نفس و خودباوری علمی به خصوص در حوزه‌ی علوم انسانی در کشور پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم مسایل و مشکلات ما در حوزه‌ی تعلیم و تربیت حل شود باید به سمت خودباوری و اعتقاد و التزام به سرمایه‌های ملی و مذهبی برویم و کودکان و نوجوانان را به عنوان پیشروان و پیاده نظامان گفتمان امام(ره) ، انقلاب و انتظار پرورش دهیم .
دکتر حامد دهقانان از این‌که همه‌ی سرمایه‌ها ـ بدون توجه به ایجاد زیرساخت ـ به جای حوزه‌ی کودک و نوجوان به دانشگاه‌ها سرازیر می‌شود انتقاد و ابراز امیدواری کرد برنامه‌هایی مانند جشنواره امام رضا(ع) ـ که زیر ساخت‌ها و مبانی فکری اسلامی را میان کودکان و نوجوانان ترویج می کند‌ـ باشکوه‌تر برگزار شود.
بر اساس این گزارش در ادامه، مجتبی حق‌پرست، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز به ارایه‌ی گزارشی از روند برگزاری این جشنواره پرداخت و با بیان این‌که بیشترین آثار از استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال شده است، مشارکت بیش از 8هزار نفر در این رویداد فرهنگی را نقطه عطفی در سلسله برنامه‌‌های هشتمین جشنواره سراسری رضوی ارزیابی کرد و افزود‌: برگزاری اولین دوره‌ی جشنواره‌ی نشریه دیواری در شیراز و در دهه‌ی کرامت موجب پیوند ایده و اندیشه‌ی نوجوانان با اهل بیت (ع) شده است .
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر جشنواره نشریه دیواری، مسوولیت برگزاری جشنواره قصه‌گویی را در هشتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر عهده داشت که اولین جشنواره قصه‌گویی نیز به همت کانون استان مازندران روز 22 مهر در ساری برگزار خواهد شد.