واگذاری مسوولیت کمیته کودک و نوجوان جشنواره رضوی به کانون

مسوولیت کمیته کودک و نوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با اعلام این مطلب در نشست هماهنگی برنامه‌های جشنواره‌های موضوعی رضوی در کانون با قدردانی از فعالیت موفق سال گذشته کانون در برگزاری دو جشنواره موضوعی قصه‌گویی و نشریه دیواری رضوی و برنامه‌ریزی مستمر و منظم برای اجرای جشنواره‌های موضوعی هشتگانه نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: ارزش‌های دینی باید در بسته‌بندی‌های مناسب به جامعه معرفی شود.

وی یادآور شد: با توجه به این که کانون متولی امر کودک و نوجوان در کشور است و به منظور هم‌افزایی و هم‌اندیشی بیشتر و ارتقاء سطح کمی و کیفی جشنواره‌های موضوعی حوزه کودک و نوجوان پیشنهاد تشکیل کمیته کودک و نوجوان زیر نظر مدیرعامل کانون به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه کودک و نوجوان در این جلسه به تصویب رسید و قرار شد که  کمیته‌های مرتبط در ادارات کل استان‌ها نیز به جمع کانون بپیوندند.

    کانون در نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با عناوین قصه‌گویی، نشریه دیواری، پژوهش‌های رضوی، نمایشنامه‌خوانی، نشان سخن عشق (یک تصویر از یک حدیث)، کتاب‌سازی، فرهنگ رضوی، نام‌ها و نشانه‌های رضوی در ایران و جهان و کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی در این جشنواره شرکت خواهد کرد.

    سیدصادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون نیز در این نشست که در محل سالن اجتماعات مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار شد، شعار جشنواره نهم را در حوزه  کودک و نوجوان، "با کریمان کارها دشوار نیست" اعلام کرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه گفت: هیچ اجر و مزدی به جز دوستی خاندان عصمت و طهارت شایسته آنان نیست و آن‌هایی‌که کار قرآنی و علوی انجام می‌دهند نه تنها دچار اندوه و حزن نمی‌شوند بلکه تا قیامت نگاه به دنیا دارند تا باقیات صالحات مستمر خود را ببینند.

    دراین نشست همچنین معاون فرهنگی و مدیران منتخب ستادی و استانی جشنواره‌های موضوعی رضوی کانون  و اعضای دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیز حضور داشتند.

     نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) هم‌زمان با میلاد با سعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و هم‌زمان با دهه کرامت به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.