دو جایزه برای کانون از ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور

دو جایزه‌ی ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور امسال هم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص یافت.

بر اساس رای هیات داوران این جشنواره، یک لوح تقدیر و تندیس به روابط عمومی کانون برای کسب رتبه‌ی اول بخش "فنون برتر انتشاراتی" در زیر شاخه‌ی "ویژه‌نامه مناسبتی" و به دلیل انتشار ویژه‌نامه "یارِ مهربان" به مناسبت هفدهمین هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 اهدا شد.
به گزارش روابط عمومی کانون، در این آیین که بعد از ظهر روز 12 اسفند در سالن همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات و فن‌آوری و با حضور اساتید و صاحب‌نظران روابط عمومی کشور برگزار شد، همچنین یک لوح تقدیر و تندیس دیگر نیز برای کسب رتبه دوم بخش نشریه داخلی در زیر شاخه مصاحبه به روابط عمومی کانون تعلق گرفت.
گپ خودمانی شماره یازدهم خبرنامه داخلی کانون در سال 1388 با پیک سازمانی کانون با عنوان "امانت‌داری اولین اصل در کار من است" این جایزه را برای کانون به ارمغان آورد.
در این جشنواره به گفته‌ی غلامعباس افشار عضو گروه داوری‌، بیش از 1500 اثر از 105 دستگاه مورد بررسی قرار گرفت که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد از خود نشان می‌دهد.
سال گذشته نیز فعالیت‌های خبری روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در "شماره هشتم خبرنامه سال 1387‌" جایزه اول پنجمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی را به دست آورده و دو جایزه دیگر نیز به روابط عمومی کانون استان تهران و کانون زبان ایران تعلق گرفته بود.
در همین حال در مراسم اهدای جوایز ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران همه ساله برپا می‌شود سیدشهاب سیدمحسنی رییس این انجمن و دبیر جشنواره، به برنامه‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: انجمن متخصصان روابط عمومی، تقویت ادبیات علمی و نظری روابط عمومی ایران و حمایت از کتاب‌ها و نشریات منتشر شده در این عرصه را از جمله برنامه‌های انجمن دانست که به گفته‌ی وی باعث اعتلای دانش روابط عمومی در کشور خواهد شد.
محمد خجسته‌نیا مدیر اجرایی جشنواره نیز در سخنانی با اشاره به این که " اگر انجمن‌های تخصصی مورد حمایت قرار گیرند نفع آن به کل جامعه‌ی روابط عمومی ایران خواهد رسید"، اظهار امیدواری کرد که انجمن‌های تخصصی این حوزه بتوانند متولی کارهای روابط عمومی در کشور باشند.
در این مراسم "تژا میرفخرایی" و "کاظم متولی" دو تن از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان روابط عمومی ایران به سخنرانی پرداختند.
کاظم متولی در این آیین تاکید کرد که ارتباط، چه با شیوه‌های سنتی چه با ابزار نوین باید در فضایی صمیمی و آرام صورت گیرد چرا که بسیاری از مردم علی‌رغم همه این پیشرفت‌ها هنوز از روابط عمومی شکایت دارند و شاید بخشی از این مشکل به تبلیغات پرحجم، سنگین و خسته‌کننده باز می‌گردد.
وی جدا کردن دو حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی از یکدیگر و توجه به افکارسنجی در روابط عمومی را از اصول اصلی و بنیادی روابط عمومی دانست که باید در سازمان‌ها به آن بیشتر توجه شود.
همچنین "تژا میرفخرایی" نیز با طرح دو سوال از حضار، توجه به درآمدزایی در نشریات روابط عمومی و ارایه اطلاعات مورد نیاز کارکنان مانند مسایل مالی و اداری به منظور افزایش اهمیت انتشار این نشریات را از جمله موضوع‌هایی دانست که باید در باره آن بررسی و کارشناسی بیشتری صورت گیرد.
ششمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی‌های کشور طی روزهای 10 تا 12 اسفند در سه بخش همایش، بخش رقابتی و کارگاه‌های آموزشی در تهران برگزار شد.