تاثیر کتاب‌خانه‌های کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن بررسی می‌شود

فعالیت‌های کتابخانه‌ی مرجع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران و پژوهش‌گران وارد مرحله‌ی تازه‌ای می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، نخستین نشست از سلسله‌ نشست‌های نقد و بررسی ادبیات کودک و نوجوان روز دوشنبه 28 شهریور در محل این کتاب‌خانه و با موضوع "تاثیر کتاب‌خانه‌های کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن" برگزار می‌شود و قرار است این نشست‌ها در آخرین دوشنبه هر ماه به محلی برای گفت وگو و طرح دیدگاه‌های صاحب‌نظران این عرصه تبدیل شود.
        در این نشست کمال پولادی و بهمن کاظمی پیرامون موضوع جلسه به بحث و گفت و گو خواهند پرداخت.
        این در حالی است که فروردین امسال سیدصادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون در مراسم معرفی رسمی وحید طوفانی به عنوان رییس جدید این کتاب‌خانه، نبود محلی ویژه برای نقد و بررسی ادبیات کودک و نوجوان را یکی از کمبودهای این حوزه دانسته و اظهار امیدواری کرده بود که کتاب‌خانه مرجع این فرصت را هر ماه برای دست‌اندرکاران با موضوع‌هایی مشخص همراه با اطلاع‌رسانی مناسب فراهم کند.
        در همین حال مدیرعامل کانون در همان مراسم از رییس جدید کتاب‌خانه‌ی مرجع خواست که با طراحی ‌برنامه‌ای 5 ساله، شرایط را برای تبدیل این مجموعه به کتاب‌خانه‌ای بین‌المللی فراهم کند.
        کتابخانه‌ی مرجع به عنوان کتابخانه‌ی تخصصی کودک و نوجوان در ایران هم‌واره محلی برای دسترسی دانشجویان و پژوهش‌گران حوزه‌ی ادبیات و هنر کودک و نوجوان به منابع تخصصی و نشریات ویژه‌ی این گروه سنی به شمار می‌رود.
        نشست "تاثیر کتاب‌خانه‌های کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن" ساعت 15 تا 17 روز دوشنبه 28 شهریور در این کتاب‌خانه واقع در خیابان خالد اسلامبولی تهران، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.