نمایشگاهی از آثار تصویرگری زنده یاد علی عامه‌کن

با‌ خودم عنوان نمایشگاهی است که کتابخانه‌ی مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب آن به معرفی آثار زنده‌یاد علی عامه‌کن تصویرگر فقید کتاب‌های کودک و نوجوان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این نخستین نمایشگاهی است که کتاب‌خانه‌ی مرجع در دور تازه‌ی فعالیت‌های‌اش برای معرفی
منابع کتاب‌خانه‌ای خود برپا کرده است.
این نمایشگاه طی مهر 1390 به نمایش 7 تابلوی تصویرگری و 33 کتاب منتشر شده از علی عامه‌کن و تعدادی از آثار حسن عامه‌کن برادر وی اختصاص یافته است.
همچنین 4 عنوان کاتالوگ از دو دوره‌ی مختلف نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب بولونیا ایتالیا و براتیسلوا در اسلواک ـ که آثار این تصویر‌گر موفق ایرانی در آن چاپ شده ـ در نمایشگاه "با خودم" به نمایش گذاشته شده است.
کتاب‌خانه‌ی مرجع کانون واقع در مجتمع کانون در خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره 22- 24 در روزهای کاری از ساعت 8 تا 14 و 30 دقیقه پذیرای علاقه‌مندان به هنر تصویرگری است.
علی عامه‌کن تصویرگر کتاب‌های کودک روز 19 اسفند سال 1389 در سن 34 سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت و در زادگاهش آستانه اشرفیه به خاک سپرده شد.
وی با فعالیت‌های هنری خود موفق شد به بسیاری از نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند براتیسلاوا (در سال‌های 2003 و 2005)، بلگراد (2005) و بینال سارمده ایتالیا راه یابد و جوایز متعددی را نیز از این راه به دست آورد.
عامه‌کن که پنجم شهریور 1355 در آستانه اشرفیه در گیلان به دنیا آمده بود، با تصویرگری کتاب‌های کودکان ایران توانست به نمایشگاه‌های معتبر جهانی راه پیدا کند و جوایزی نیز دریافت کند.
او دارای مدرک کارشناسی نقاشی بود و تصویرسازی برای کتاب‌های فارسی آموز ادبی 1 و 2 و 3 و واژه نامه «چیستانی»، «افسانه درخت خرما و بزی» از مجموعه کارهای وی به شمار می‌رفت.
تصویرگری کتاب‌هایی مانند «کلاغ ورزشکار»، «زیباترین آواز»، «آخرین فرستاده: زندگی‌نامه حضرت محمد (ص)» و «بر بلندترین نقطه ایران» در کارنامه‌ی هنری وی ثبت شده است.
"با خودم"(عنوان نمایشگاه)، نام اثر دیگری از این تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان است.
گفتنی است کتابخانه‌ی مرجع کانون در ماه‌های آینده نیز آثار دیگر نویسندگان و هنرمندان عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان را به نمایش خواهد گذاشت.