کد خبر: 218074
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳
حضور کانون در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مالزی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای چهارمین سال پیاپی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مالزی به عنوان تنها ناشر ایرانی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه که با شعار "تولید هوش خلاق"، به همت شورای ملی کتاب مالزی (MBKM) و وزارت آموزش این کشور برگزار شد 265 ناشر از کشورهای استرالیا، عربستان، برونئی، چین، مصر، فیلیپین، اندونزی، هند، سنگاپور، ایران، تایلند، ترکیه، بریتانیا، عراق و... کتاب‌های خود را برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه روز 7 اردیبهشت با حضور مقامات فرهنگی کشور مالزی فعالیت خود را آغاز کرد و روز 15 اردیبهشت به کار خود پایان داد.
در همین حال، دکتر علی‌اکبر ضیائی رایزن فرهنگی ایران در روز 10 اردیبهشت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه و گفت‌وگو با ناشران و فعالان حوزه کتاب مالایی و غیرمالایی، در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و از نزدیک با فعالیت‌های کانون آشنا شد.
بر اساس این گزارش، فرزاد توحیدی‌مقدم مسوول غرفه کانون اظهار کرد: هدف از حضور کانون در این نمایشگاه، معرفی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین کتاب‌های ایرانی به ناشران مالایی و بین‌المللی است.
وی در ادامه گفت: کانون همچنین قصد دارد حق نشر کتاب‌های خود را به ناشران مالزیایی بفروشد همان‌طوری که در سال‌های گذشته حق نشر 13 عنوان از این کتاب‌ها واگذار و تاکنون 8 عنوان از این کتاب‌ها در حال ترجمه و یا منتشر شده است.
توحیدی‌مقدم افزود: کتاب‌های ترجمه شده به زبان انگلیسی به دلیل محتوای خوب و همچنین قیمت مناسب به سرعت در این نمایشگاه به فروش رفت و این نشان‌گر اهمیت ترجمه کتاب‌ها به زبان‌های بین‌المللی است.
وی در پایان یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عرضه کتاب‌های فارسی با موضوع‌های رمان، داستان، شعر، علمی، مذهبی، کتاب‌های ترجمه شده به زبان انگلیسی و کتاب‌های دو زبانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد.
بر همین اساس، طبقه‌بندی موضوع کتاب‌ها در نمایشگاه مالزی بسیار متنوع است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کتاب‌های عمومی، فلسفی، روان‌شناسی، مذهبی، علوم اجتماعی، زبان، علوم طبیعی، ریاضی و فن‌آوری، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، جغرافی، تاریخ، کودکان، داستان و تجارت اشاره کرد.
گفتنی است بر اساس آمار موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی کوالالامپور، سال گذشته در حدود 1میلیون و600 هزار نفر از نمایشگاه کتاب مالزی بازدید کردند که نشان دهنده علاقه جمعیت 28 میلیونی مالزی به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.