کار و تلاش برای کودکان و نوجوانان  برکت دارد

قداست کار برای کودکان و نوجوانان، سبب خیر و برکتی است که آثار آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با واگذاری مسوولیت برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی به میزبانی بیرجند  جلسات هماهنگی با دیگر سازمان‌ها و ادارات جهت اجرای هرچه بهتر این جشنواره در حال برگزاری است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با مدیر و کارشناسان بانک انصارگفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نیم قرن تجربه در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان  و ترویج فرهنگ مطالعه را سر لوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است.
صمدی افزود: امروزه ما شاهد حضور پدران و مادرانی هستیم که خاطرات خوبی از کانون دارند و عضویت در دوران کودکی، تأثیرات مثبتی درمراحل زندگی آنان داشته است و مهم‌ترین دلیل آن حضور بر اساس میل و رغبت درونی، در کانون بوده است.
مدیر کل کانون با تشریح فعالیت‌های متنوع  فرهنگی هنری کانون ،نمایش عروسکی را یک فعالیت هنری و نمایشی دانست که با شکل‌گیری گروه و مشارکت اعضا به سرانجام می‌رسد و در سطوح استانی، منطقه ای و کشوری و بین المللی به مرحله اجرا در می‌آید.
 در ادامه این دیدار که در محل دفتر مدیر کل کانون برگزار شد، محمد فتاده مدیریت شعب بانک انصار استان ضمن تبریک ایام خجسته 13 رجب گفت: خاطرات شیرین دوران کودکی‌ام با عضویت در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند امروز مرا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آورد.
فتاده کار فرهنگی را کاری، با خیر و برکت دانست که شاید سال‌های آینده ارزش خود را آشکار کند ودر عین حال گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
فتاده با تأکید بر اینکه ماهیت کار بانک اقتصادی است گفت: اگرچه کارهای ما با اعداد و ارقام سروکار دارد، در این روزگاری که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد شبیخون فرهنگی هستیم، انجام کارهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان واجب است و ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.
فتاده در پایان گفت: تنها یک رفتارشایسته مربی، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند مخاطب خود را برای یک عمر مُرید و خدمت‌گذار کانون قرار دهد که امیدواریم میهمانان این جشنواره از میزبانی استان خراسان جنوبی رضایت کامل را داشته باشند.
این در حالی است که طی روزهای آینده جلسات دیگری با مسوولان  ادارات و سازمان‌ها برای برگزاری هرچه بهتر پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند برگزار خواهد شد.
پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در بیرجند طی روزهای 3 الی 6 تیر ماه با حضور نوجوانان هنرمند استان‌های قم، مازندران، قزوین، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمانشاه، چهار محال بختیاری  و خراسان جنوبی برگزار می‌شود.