حضور دبیر جشنواره نمایش عروسکی در بیرجند، قبل از برگزاری جشنواره منطقه یک کشور

با حضور حسین مؤذن در بیرجند برنامه‌های پانزدهمین جشنواره منطقه یک نمایش‌عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، دبیر پانزدهمین جشنواره دوسالانه نمایش عروسکی، طی نشستی با حضور عبدالرضا صمدی مدیر اجرایی جشنواره منطقه 1 نمایش عروسکی و مسوولان کمیته‌های تعیین شده، برنامه‌های  پیش‌بینی شده جشنواره را مورد بررسی قرار دادند.
حسین مؤذن در این نشست سخنانش را با تبریک اعیاد شعبانیه و پیروزی ملت ایران در خلق حماسه سیاسی با حضور در پای صندوق‌های رأی آغاز کرد و گفت:مردم فهیمایرانی با حضور  میلیونی خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک‌بار دیگر به جهانیان ثابت کردند،  مردمی نجیب هستند که خدمت به این ملت پیروز، برای مسوولین افتخاراست.
دبیر پانزدهمین جشنواره نمایش‌عروسکی کانون کشور با سپاس از استقبال استان خراسان جنوبی درمیزبانی این جشنواره  اضافه کرد: کانون خراسان‌جنوبی مربیان با استعداد و توانمندی دارد که گواه آن برگزاری موفق جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در سال 90  است.
 وی در همین حال خاطر نشان کرد: خراسان‌جنوبی صاحب پیشینه فرهنگی با ارزشی است که سابقه‌ی آن به عمر تاریخ برمی‌گردد، تاریخی که وجود انسان‌های فرهنگی این خطّه را درشکل گیری حرکت‌های عظیم فرهنگی کشور بیان می‌کند.
مؤذن توجه به ابعاد تربیتی فعالیت نمایش‌عروسکی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون کشور دانست و گفت : در سال‌های گذشته حدِ انتظار تربیتی در برگزاری فعالیت نمایش‌عروسکی محقق نشد، بنابراین پس از برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مطرح نمایش‌عروسکی، شیوه‌نامه جشنواره پانزدهم نوشته شد با این امید که فرایندمحوری نمایش‌عروسکی در کانون اجرایی شود.
دبیر جشنواره نمایش‌عروسکی کانون تأکید کرد: وظیفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت هنرمند نیست، هنر و ادبیات ابزاری تأثیرگذار برای استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان است.
مؤذن در بخش پایانی سخنانش برای برگزاری کارگاه نقد در حین برگزاری جشنواره تأکید کرد.
مدیر کل کانون استان در ابتدای این نشست از امور اجرایی این جشنواره پس از واگذاری مسوولیت برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌عروسکی به کانون خراسان‌جنوبی سخن گفت.
عبدالرضا صمدی  تشکیل کمیته‌های فرهنگی، هنری، تبلیغات و اطلاع رسانی و پشتیبانی نخستین گام‌های جشنواره دانست و افزود: با برقراری ارتباط با دیگر دستگاه‌های اجرایی استان و برگزاری جلسات متعدد فرهنگی با حضور کارشناسان و مربیان ستادی، خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت 80 درصدی جشنواره هستیم.
در همین حال مسوولین کمیته‌های پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌عروسکی هرکدام به صورت جداگانه به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.
بازدید از مکان‌های تعیین شده اسکان و برگزاری جشنواره از دیگر بخش‌های سفر دبیر جشنواره نمایش‌عروسکی کانون کشور به بیرجند بود.
پانزدهمین جشنواره منطقه یک نمایش‌عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضورگروه‌های نمایشی استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال‌بختیاری، قزوین، قم، مازندران و خراسان‌جنوبی طی روزهای سوم الی ششم تیرماه 92 در بیرجند برگزار می‌شود.