تمام کارهایی که برای کودکان انجام می‌شود، باید سرآمد کارها باشد

برنامه‌های فرهنگی هنری که برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی و اجرا می‌شود باید متناسب با شأن، جایگاه کودکان و سلیقه‌ی آن‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که باید کودکان در اولویت‌های نخست زندگی قرار گیرند گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی هنری که برای کودکان انجام می‌شود باید سرآمد کار‌ها باشد و امیدواریم برگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در استان خراسان جنوبی آن‌گونه باشد که شایسته کودکان و نوجوانان است.
فرشته اسدزاده که در نشست هماهنگی برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات استانداری سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: توجه به جایگاه  کودکان به عنوان  قشر آسیب‌پذیر و تأثیرگذار در آینده کشور همان اصلی است که امروزه مسوولین، پدرها و مادران نباید از آن غافل شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری افزود: ما نباید فراموش کنیم، اگر امروز در زندگی فردی و اجتماعی موفق هستیم، این موفقیت را مرهون زحمات مربیان و عزیزانی هستیم که در دوران کودکی برای آموزش ما تلاش کردند.
اسدزاده از مسوولان حاضر در این نشست خواست تا برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را همراهی کنند و تجربیات موفق خود را در زمینه در اختیار کانون قرار دهند.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این نشست گفت: هم‌زمان با ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان در بیرجند، طی روزهای سوم الی ششم تیرماه 92 پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند برگزار خواهد شد.
 وی افزود: در این جشنواره 19 گروه نمایش عروسکی از استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال بختیاری، قزوین، قم، مازندران و خراسان جنوبی،  نمایش‌های خود را در سینما بهمن بیرجند به روی صحنه خواهند برد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه تصریح کرد: امیدوار هستیم با برگزاری موفق پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند شاهد تولید آثار فاخر نمایش در استان باشیم وخانواده‌ها بتوانند از این آثار هنری برای کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان خود استفاده کنند و نمایش جنبه عمومی پیدا کند.  
صمدی در بخش پایانی سخنانش انتظارات خود را از دستگاه‌های اجرایی بیان کرد و حاضرین با توجه به امکانات موجود در سازمان‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره قول مساعد دادند.
این نشست به منظور هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان جهت برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌ عروسکی در بیرجند، صبح 19 خرداد 92 در سالن اجتماعات استانداری خراسان جنوبی با حضور فرشته اسدزاده مدیر کل دفتر اجتماعی، فرهنگی استانداری وعبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجید کریمیان معاونت فرهنگی حوزه هنری، علی مظفری‌نیا معاون شهردار بیرجند، یاسین براتی رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید بهدانی کارشناس امور فرهنگی، هنری آموزش و پرورش، غلام‌رضا صبوری معاون جوانان هلال احمر، سرهنگ محمد رضا سرمد معاون اجتماعی نیروی انتظامی، محمد عرب مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) فرانک پویان کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون و فاطمه‌ آدینی کارشناس روابط عمومی کانون برگزار شد.