همکاری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون

دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی برای مشارکت در برگزاری پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌ عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌، در حالی که این جشنواره از روز 4 تیر در بیرجند آغاز می‌شود، مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان جنوبی از مسوولان حاضر در نشست هماهنگی این رویداد هنری خواست تا برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره، کانون را همراهی کنند و تجربیات موفق خود را در این زمینه در اختیار کانون قرار دهند.
فرشته اسدزاده خاطر نشان کرد: توجه به جایگاه کودکان به عنوان قشر آسیب‌پذیر و تأثیرگذار در آینده کشور همان اصلی است که امروزه مسوولان، پدرها و مادران نباید از آن غافل شوند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری افزود: ما نباید فراموش کنیم، اگر امروز در زندگی فردی و اجتماعی موفق هستیم، این موفقیت را مرهون زحمات مربیان و عزیزانی هستیم که در دوران کودکی برای آموزش ما تلاش کردند.
اسدپور با تأکید بر این‌که باید کودکان در اولویت‌های نخست زندگی قرار گیرند گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی هنری که برای کودکان انجام می‌شود باید سرآمد کار‌ها باشد و امیدواریم برگزاری جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در استان خراسان جنوبی آن‌گونه باشد که شایسته کودکان و نوجوانان است.
عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ابتدای این نشست گفت: هم‌زمان با ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان در بیرجند، طی روزهای چهارم تا ششم تیرماه 92 پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این جشنواره 19 گروه نمایش عروسکی از استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، چهارمحال بختیاری، قزوین، قم، مازندران و خراسان جنوبی، نمایش‌های خود را در سینما بهمن بیرجند به روی صحنه خواهند برد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: امیدوار هستیم با برگزاری موفق پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در بیرجند شاهد تولید آثار فاخر نمایش در استان باشیم و خانواده‌ها بتوانند از این آثار هنری برای کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان خود استفاده کنند و این هنر در استان توسعه پیدا کند.
صمدی در بخش پایانی سخنانش انتظارات خود را از دستگاه‌های اجرایی بیان کرد و حاضران در جلسه با توجه به امکانات موجود در سازمان‌های خود برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره قول مساعد دادند.
این نشست در سالن اجتماعات استانداری خراسان جنوبی با حضور مدیر کل دفتر اجتماعی، فرهنگی استانداری، مدیر کل کانون خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی حوزه هنری، معاون شهردار بیرجند، رییس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناس امور فرهنگی، هنری آموزش و پرورش، معاون جوانان هلال احمر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، مدیر فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) و کارشناس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، برگزار شد.