جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته ملی کودک در فرمانداری طبس

جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته ملی کودک با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس، مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،رییس شورای اسلامی شهر طبس، بخشداران و مسولان برخی ادارات ونهادها در فرمانداری طبس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جلسه برنامه‌ریزی بزرگ‌داشت هفته ملی کودک و روز جهانی کودک با حضور "احمد طالبیان مقدم" معاون استاندار و فرماندار شهرستان طبس، "عفت السادات مهاجری" مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "علیرضا عبدالرحیمی" رئیس شورای اسلامی شهر طبس و تعدادی از مسوولان در محل فرمانداری طبس تشکیل شد.

طالبیان مقدم در این جلسه ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که با بهار تحصیل  علم و دانش مقارن شده است ، گفت: فرزندان این مرزو بوم توانستند با فداکاری و غرش مردانه خود استکبار جهانی را به زانو درآورند و شکست دهند.

وی ادامه داد: هفته ملی کودک را در پیش داریم که از 15 لغایت 21 مهرماه به این نام، نام‌گذاری شده است و 16 مهر نیز روز جهانی کودک نام گرفته است. رشد تکاملی ، علمی ، فکری و جسمی کودک  نیازمند برنامه ریزی و همراهی با این قشر عظیم که آینده سازان این جامعه اند ، می باشد. به منظور کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی نباید بی توجه از کنار کودکان و حقوق آنان گذشت.

طالبیان مقدم اظهار داشت: معطوف نمودن توجه جامعه به حقوق کودکان و تقویت هماهنگی و هم‌سویی بین جوامع و کودکان و بزرگ‌سالان ، توجه بزرگ سالان به رشد و تکامل همه جانبه کودکان ، از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار برنامه‌ها قرار دارد که باید  بومی سازی شود.

عفت السادات مهاجری مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان ساخت: روز جهانی کودک بهانه ایست که بزرگترها قدمی به دنیای کودکان بگذارند.خوشحالیم و افتخار می‌کنیم که پیرو آیینی هستیم که پیامبر ما می‌فرماید: به کودکان محبت کنید و به آنان عشق بورزید.

وی در ادامه کفت: برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف در آیین نامه ارسالی به کانون ذکر شده که نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر به منظور اجرای هر چه بهتر این برنامه هاست.

شعار امسال هفته کودک " زنده باد کودکی زنده باد زندگی" است.

در پایان حاضرین در جلسه به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود جهت بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته ملی کودک پرداختند.

 هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دبیر کمیته هفته ملی کودک تعیین شده است.