ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک در شهرستان‌های بشرویه، سرایان و فردوس آغاز به کار کردند

با نزدیک شدن به هفته ملی کودک سازمان ها و نهادهای فرهنگی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی، در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برگزاری هفته ملی کودک و گرامی‌داشت این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در راستای برگزاری جلسات مشترک بین سازمان‌های فرهنگی به دعوت مرکز فرهنگی هنری بشرویه مسوولین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان گردهم آمدند و برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته ملی کودک برنامه‌ریزی کردند.
علیرضا زمانی‌زاده معاون فرماندار بشرویه در این نشست با تأکید بر اهمیت توجه به دنیای کودکان طی سخنانی گفت: امروز باید سطح آگاهی و توانایی‌های بزرگترها آن‌گونه ارتقاء یابد که پاسخ‌گوی نیازهای کودکان باشند.
در همین حال طاهره کیانی مربی مسوول کانون بشرویه ضمن تشریح آیین‌نامه اجرایی هفته ملی کودک توضیحات لازم را ارایه و خواستار برنامه‌ریزی سازمان‌های هم‌سوی فرهنگی برای توجه ویژه به جایگاه کودکان در جامعه شد.
دیدارهای حضوری کودکان با مسوولین، قرائت بیانیه روز جهانی کودک توسط کودکان در مدارس، اجرای مسابقات خاص فرهنگی، افتتاح ورزش مرشدخوانی، بازدید کودکان از اماکن تاریخی، نام‌گذاری یک پارک بشرویه به نام پارک کودک، برگزاری جشن‌های روز جهانی کودک در مهد کودک‌ها و معاینه و توجه به سلامت کودکان از جمله برنامه‌های پیشنهادی نمایندگان سازمان‌ها در این نشست بود.
نماینده صدا و سیما و خبرنگاران شهرستان بشرویه نیز وعده دادند  نسبت انعکاس اخبار هفته ملی کودک اقدام کنند.
نمایندگان سازمان‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صدا و سیما، کمیسیون امور بانوان، بهزیستی و بهداشت و درمان حاضرین این نشست هم اندیشی در مرکز فرهنگی هنری بشرویه بود.
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری سرایان، اولین جلسه برگزاری برنامه ریزی هفته ملی کودک در فرمانداری  با حضور مسوولین و نهادهای مرتبط برگزار شد.
در این نشست حسین اسماعیلی معاون سیاسی اجتماعی قرمانداری سرایان طی بیاناتی، حقوق کودکان را عرف و شرع دانست و گفت: هفته ملی کودک فرصتی است تا بزرگترها نگاه نویی به کودکان داشته باشند و باورکنند کودکان امروز برای فردای بهتر برنامه ریزی خواهند کرد.
در ادامه طاهر پور سرپرست مرکز فرهنگی هنری سرایان از مسوولین سازمان‌های مختلف خواست، برنامه‌های پیشنهادی ویژه هفته ملی کودک، برنامه‌هایی با محتوای غنی و نو باشد و شاهد حضور فعال کودکان شهرستان سرایان در این برنامه‌ها باشیم.
در پایان مقرر شد برنامه‌های پیشنهادی دیگر نهادها و سازمان‌های فرهنگی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرایان اعلام شود.
در همین حال جلسه‌ای به همین منظور در مرکز فرهنگی هنری فردوس برگزار شد و در نخستین جلسه هم اندیشی که مسوولین فرمانداری، شهرداری، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و دیگر سازمان‌های فرهنگی حضور داشتند مقرر شد، برنامه‌های پیشنهادی این سازمان‌ها برای کانون فردوس ارسال شود.
هفته ملی کودک طی روزهای 15 الی 21 مهر ماه 92 هم‌زمان با سراسر کشور با شعار "زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.