مشارکت کودکان و نوجوانان را در اجرای برنامه های نشاط آفرین دهه فجرافزایش دهیم

نقی علیزاده مدیر کل کانون و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان در جلسه به افزایش مشارکت کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های نو و نشاط آفرین دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، علیزاده در این جلسه با تبریک میلاد امام موسی کاظم(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره ی امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی، تبیین فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان را امری مهم دانست و بکارگیری ابزارهای فرهنگی هنری و ادبی را در ماندگاری ارزش ها موثر برشمرد.
مسوول کمیته کودک و نوجوان افزود: برنامه ریزی مناسب جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با وقایع و اهداف انقلاب اسلامی و افزایش مشارکت هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله وظایف مهم این کمیته است که با تعامل و همکاری اعضای کمیته برنامه های جذاب، نو و نشاط آفرین هماهنگ با عناوین روزهای دهه مبارک فجر اجرا خواهد شد.
وی در سخنان خود ضمن اشاره به نقاط ضعف و قوت عملکرد این کمیته در سال گذشته، پیشنهاد کرد تا اجرای برنامه های مشترک و متنوع با مسوولیت دهی به کودکان و نوجوانان در الویت برنامه های کمیته کودک و نوجوان قرار گیرد.
دبیر جلسه نیز ضمن قدردانی از همکاری اعضای کمیته در برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت دهه ی مبارک فجر در سال گذشته، به تشریح ویژه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه فجر پرداخت.
وی برگزاری مراسم گرامی داشت ورود حضرت امام(ره)، جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از برگزیدگان کشوری توسعه کتابخوانی، رونمایی از دو کتاب ویژه کودکان و نوجوانان، جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای علمی فعالیت های کانون، معرفی 35 شهید استان گیلان و مراسم مهمانی لاله ها را از جمله ویژه برنامه های کانون در دهه ی مبارک فجر اعلام کرد.
در ادامه اعضای کمیته از ادارات کل آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، صدا و سیمای مرکز گیلان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به تشریح برنامه های ادارات خود پرداختند.