جشنواره مطبوعات تعیلم و تربیت اسلامی را درکودکان نهادینه سازد

نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با اعضای دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات کودک ونوجوان گفت: جشنواره مطبوعات ، تعیلم و تربیت اسلامی را درکودکان ونوجوانان نهادینه سازد.<BR>

 
 
به گزارش روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان، آیت‌الله نورالله طبرسی در دیدار با مدیرکل و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز اعضای کمیته یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان که در دفتر وی انجام شد، اظهار داشت: برپایی همایش‌ها و برگزاری جشنواره‌ها باید دارای محتوای کیفی باشد.
وی با اشاره به اینکه به کمیت‌ها در برگزاری جشنواره‌ها نباید توجه شود، افزود: کیفی‌بخشی جشنواره‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه مرکز مازندران یکی از معضلات فرهنگی جامعه را رونق فضای مجازی و مشکلاتی که از این فضا ایجاد می‌شود، عنوان کرد و گفت: اگر موضوعات محتوایی فضای مجازی کنترل نشود، خطرساز است.
وی متذکر شد: برای خنثی‌سازی مشکلات موجود در فضای مجازی، تولیدات ما باید متناسب با نیازهای مخاطبان باشد.
طبرسی با تاکید بر اینکه فضای مجازی پر جاذبه‌ای برای بچه‌ها ایجاد شود، تصریح کرد: فیلتر های تربیتی کودکان ونوجوانان باید بازدارنده و سازنده باشد نه مایوس کننده.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مسائل جدید و مشکل‌زایی جامعه از قبیل موضوعات فرهنگی فضای مجازی، مطبوعات و نیز مسائل اقتصادی باید از سوی صاحبان رساله فقهی شود، بیان داشت: کار برای این قبیل موضوعات زمان‌بر است، کارشناسان باید شیوه سبک زندگی را برای سنین کم جامعه به درستی تبیین کنند.
وی پرداختن به سبک زندگی اسلامی را برای فرزندان ضروری دانست و گفت: بچه‌ها باید به تناسب سن با اقتصاد مقاومتی و مسائل اجتماعی روز آشنا شوند.
طبرسی تولیدات فرهنگی در رده‌های مختلف سنی کودک و نوجوان را مناسب ندانست و افزود: این میزان برای پرورش فکر کودکان کافی نیست، باید تربیتی پاک، آموزنده، اسلامی و اخلاقی در اختیار بچه‌ها قرار دهیم.
وی امکانات و اشخاص متخصص در حوزه فرهنگ کودک و نوجوان را اندک دانست و یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های تخصصی باید در گستره کشوری، مستمر و دارای جاذبه باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران، سرگرم شدن به مسائل سیاسی را عاملی برای دور شدن از مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی برای بچه‌ها نیازمند برنامه زیربنایی است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید برای رشد فکری مخاطبان خود به صورت زیر ساختی کار کند.
طبرسی با تاکید براینکه الگوی تربیتی متحد و یکپارچه برای فرزندان از سنین کم تا دوران پایان تحصیلی لازم است، اذعان داشت: این مسائل باید در شورایی مانند شورای فرهنگ عمومی سیاستگذاری شود تا فرزندان در دوران دانشگاه بنیه اعتقادی قوی داشته باشند.
 در ابتدای این دیدار نیز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان مازندران  با ارایه گزارشی از روند اجرایی این جشنواره گفت : قرار است یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان چهارم اردیبهشت ماه سال آینده در ساری برگزار شود.

ˈ
قاسم عزیززاده گرجی ˈ افزود : این جشنواره سابقه 20 ساله دارد و سالی دو بار در تهران برگزار می شد و برای نخستین بار برگزاری آن از تهران خارج شده و قرار است در مازندران برگزار شود.

وی از همکاری خوب مطبوعات و نشریات استانی با این کانون در فراخوانی این جشنواره قدردانی کرد و گفت : برای هر چه بهتر برگزاری جشنواره مطبوعات اعضای کمیته اطلاع رسانی، دبیرخانه و شورای برنامه ریزی جشنواره تعیین شدند.

دبیر جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان افزود : تا کنون در فراخوانی جشنواره 15 هزار و 329 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 11 هزار و 114 اثر در بخش ملی ، دو هزار و 648 اثر مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، یکهزار و 367 اثر استانی و 200 اثر مجازی بوده است.

عزیززاد گرجی گفت : این جشنواره با هدف معرفی پدید آورندگان آثار برتر مربوط به کودکان و نوجوانان در حوزه مطبوعات ، نشریات علمی و تخصصی خبرگزاریها ، رسانه های مجازی فعال، برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان مازندران افزود : حوزه دینی ، بصیرت و فرهنگ ایثار ، فرهنگ شهروندی ، اخلاق مداری در زندگی و هویت ایرانی و بومی از محورهای اصلی این جشنواره است.