جشنواره مطبوعات کودک سبب پویایی فرهنگ می‌شود

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان این‌که برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان سبب پویایی فرهنگ خواهد شد خواستار حمایت مسوولان از این رویداد فرهنگی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم احمدی لاشکی با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهیم که در فضای رکود اطلاع رسانی قرار نگیریم باید از این جشنواره‌ها حمایت لازم صورت گیرد.
وی ضمن قدردانی از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: مجمع نمایندگان استان مازندران آماده همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره است و از استاندار مازندران نیز خواست تا حمایت لازم را از کانون استان داشته باشد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز مشکلات اقتصادی در کشور سبب شد تا از مهم‌ترین رکن جامعه یعنی فرهنگ کمی غافل بمانیم تصریح کرد: اگر چه مشکل اشتغال جوانان و اقتصاد جامعه بسیار مهم است اما نباید سبب بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی شود.
وی یادآور شد: جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان می‌تواند یاری‌رسان جامعه در زمینه فرهنگ باشد و مازندران نیز شایستگی لازم برای میزبانی این جشنواره را دارد.
احمدی در ادامه گفت: در حال حاضر شبکه‌های مختلفی مانند: شبکه‌های ماهواره‌ای قصد اثرگذاری بر رفتار و نوع نگرش فرزندان کشور را دارند و تنها با آموزش و تربیت درست به کودکان می‌توانیم آنها را متناسب با هنجارهای جامعه پرورش دهیم.
وی با تاکید بر اصل جدایی‌ناپذیری تربیت و آموزش درست فرزندان در جامعه افزود: برای تربیت اندیشمندان بزرگ برای فعالیت‌های علمی لازم است تعهد به ارزش‌های انسانی نیز در کنار آن به فرزندان خود بیاموزیم.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر علم  با مسایل تعهدی و تفریح مناسب همراه باشد، تاثیرگذاری آن بر کودکان بیشتر خواهد بود.
احمدی لاشکی افزود: رسانه‌های ویژه حوزه کودک و نوجوان باید با زبان ساده باشد و برنامه‌ها نیز مناسب با علاقمندی و هدایت افراد در جامعه تهیه و اجرا شود.
دبیر مجمع نمایندگان در پایان نیز بر حمایت مسوولان از مباحث تربیتی در امر برنامه سازی حوزه کودک و نوجوان تاکید کرد.