مازندران میزبانی شایسته برای جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان خواهد بود

دبیر یازدهمین جشنواره مطبوعات کودک ونوجوان گفت: مازندران میزبانی شایسته برای این رویداد ملی خواهد بود و ظرفیت‌های استانی خود را به میهمانان معرفی خواهد کرد.

در نشست هماهنگی کمیته اطلاع رسانی این جشنواره در ساری که با حضور تعدادی از نمایندگان رسانه‌های جمعی این استان و نماینده اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد قاسم عزیززاده گرجی دبیر جشنواره روندی از نحوه برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد ملی را برای حاضران تشریح کرد و افزود: در این دوره رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها نیز مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و این مساله، گستره‌ی وسیع‌تری را به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته بخشیده است.
وی توضیح داد که در این رویداد «نشریات استان مازندران»، «رسانه‌های مجازی و خبرگزاری‌ها» و «نشریات کانون» در بخش‌های جداگانه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که مسوولیت دو بخش نخست به دو نفر از خبرنگاران باسابقه‌ی استان و مسولیت نشریات کانون به اداره کل روابط عمومی کانون کشور سپرده شده است.
مدیرکل کانون استان مازندران با اشاره به این‌که جشنواره مطبوعات برای نخستین بار به یک میزبان استانی سپرده شده است تصریح کرد که کانون مازندران از تمامی ظرفیت‌های استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره یاری خواهد گرفت و این رویداد را به الگویی برای دیگر دوره‌های جشنواره تبدیل خواهد کرد.
گرجی این مهم را مستلزم همکاری جدی رسانه‌های مکتوب و مجازی و خبرگزاری‌های کشور دانست و خاطر نشان کرد که این فضاسازی رسانه‌ای باعث خواهد شد تا با مشارکت مسوولان استانی شاهد برپایی جشنواره‌ای مناسب و شایسته در استان باشیم.
وی این جشنواره را رویدادی جوان، رعنا و رشید توصیف کرد و گفت دوره‌های گذشته این جشنواره نیز باید مورد ارزیابی و تحلیل و آسیب شناسی قرار بگیرد.
دبیر جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان همچنین برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزش روزنامه‌نگاری کودک و نوجوان، نشست‌های تخصصی و معرفی3 فعال رسانه‌ای از میان اعضای کمیته اطلاع رسانی جشنواره - که بیشترین سهم در پوشش خبری این رویداد را بر عهده داشتند - از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد. 
به گفته گرجی، جشنواره نیمه نخست اسفند امسال در ساری برگزار می‌شود.
در نشست کمیته اطلاع رسانی، مسوولان کمیته اطلاع‌رسانی، بخش ارزیابی نشریات استانی، ارزیابی رسانه‌های مجازی و خبرگزای‌ها و نشریات کانونی نیز معرفی شدند.
مسوولان این بخش‌ها و دیگر حاضران در نشست نیز در ادامه به طرح دیدگاه‌های خود برای برگزاری هرچه ‌بهتر جشنواره و اطلاع‌رسانی آن پرداختند.
توجه به ظرفیت‌های ملی در حوزه‌ی رسانه‌های جمعی، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه، تلاش برای معرفی نشریات کودک و نوجوان و فعالیت‌های کانون به مردم استان‌، توجه به رویکردهای تحلیلی به حوزه‌ی مطبوعات کودک و نوجوان و مشکلات و مسایل آن از سوی رسانه‌ها در کنار فعالیت‌های خبری از جمله موضوع‌هایی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.