بررسی اهداف آموزش موسیقی به کودکان در تازه ترین شماره «خبرنامه» کانون

نشریه تحلیلی و گزارشی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تازه‌ترین شماره‌ی خود پرونده‌ای را به بررسی «اهداف و تأثیرات آموزش موسیقی به کودکان» اختصاص داده است.

فریبرز رستمی پژوهش‌گر و مدرس موسیقی کودک در گفت‌و‌گویی با خبرنامه با عنوان «اول باید مربی کودک بود بعد موسیقی‌دان» گفته است: «مربیان کانون باید با خودشان صادق باشند. یعنی واقعا ببینیم ما معلم موسیقی هستیم یا نه؟ دوم این که معلم هستیم یا نه، یعنی اول معلم کودک و مربی کودک باشیم و دوم این که موسیقی‌دان باشیم. ولی این دو تا را به اندازه‌ی هم و با یک وزن داشته باشیم. بچه‌ها خیلی بی‌زبان و بی‌دفاع هستند و معمولا هم مظلوم واقع می‌شوند در هر کلاسی هم سعی می‌کنند برای خودشان فضای لذت‌بخشی ایجاد و سازگاری کنند و معلم‌شان را دوست داشته باشند.»
در این پرونده که در خبرنامه ویژه فروردین و اردیبهشت سال 1393 کانون منتشر شده، همچنین گزارشی از واحد موسیقی کانون، گفت‌و‌گویی با مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون استان یزد و یادداشتی از نرگس جعفری حقیقت‌پور گنجانده شده است.
بخش دیگری از مطالب این شماره نیز به ارایه گزارشی از یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در ساری و گزارشی از فعالیت نجوم در مراکز تخصصی کانون اختصاص داده شده است.
بر اساس این گزارش یادداشت محسن حموله مدیرمسوول و سردبیر خبرنامه‌ی کانون به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات با عنوان «تعامل، راز ماندگاری روابط عمومی‌ها» در ابتدای این شماره از خبرنامه به چشم می‌خورد.
گفت‌وگوی ویژه این شماره از خبرنامه نیز به مهدی باقری معاون تولید کانون با عنوان «کانون به نوآوری و خلاقیت زنده است» اختصاص یافته است.
در عین حال، گزارشی از نخستین روز کاری کارکنان کانون در سال جدید با عنوان «تشریح رویکردهای اصلی کانون برای سال 1393» در این شماره تهیه شده است.
همچنین گزارش اختصاصی «خبرنامه‌ی کانون» از نمایشگاه کتاب بولونیا با عنوان «پرواز مرغک کانون بر فراز ایتالیا» و نیز گزارشی از کانون زبان ایران از دیگر مطالب این شماره خبرنامه به شمار می‌رود.
نگاهی به کتاب‌های تازه انتشارات کانون با عنوان «در کوچه باغ کتاب» و مجموعه 10 فیلم سینمایی و پویانمایی از تاریخ سینمای کودک  و نوجوان با عنوان «از آن همه دیروز» و گزارشی از تولیدات کانون روی پرده سینماهای جهان در این شماره تهیه شده است.
بخشی از مطالب این نشریه هم به گزارشی از انتصاب 6 مشاور جدید مدیرعامل و تغییرات مدیریتی کانون در استان های گلستان و خراسان رضوی اختصاص یافته است.
بر همین اساس گزارشی از حضور کانون در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب با عنوان «با دست های پُر در نمایشگاه کتاب تهران» و گزارشی از کانون، ناشر برگزیده‌ی سال 92 و گزارش گردهم‌آیی مسوولان حراست کانون از جمله مطالب این شماره است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه و وحید یوسفی مدیر هنری «خبرنامه‌ی کانون» هستند و بزرگمهر علی‌زاده، نگار پدرام، مستانه تابش، نسیم مرعشی، تهمینه حدادی و... نیز مطالب، گفت‌وگوها و گزارش‌های این شماره را به رشته تحریر درآورده‌اند.
سیده‌معصومه دلارستاقی مدیر داخلی نشریه و کیان جوادی، خدیجه اسمعیلی، سعیده ارگانی، احمد پیروزمند و امیر جهان پور و... از دیگر همکاران این شماره از خبرنامه کانون هستند.
این نشریه در 96 صفحه و به‌صورت دوماه‌نامه تهیه و منتشر می‌شود.