نگاه جدید‌ترین شماره خبرنامه به دور تازه‌ی فعالیت کانون در لبنان

نشریه تحلیلی و گزارشی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در تازه‌ترین شماره‌ی خود گزارشی از سفر 5 روزه مدیرعامل به لبنان و آغاز دور جدید همکاری‌های کانون و موسسه کشافه‌المهدی را منتشر کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده مدیرعامل با اشاره به تفاوت تفاهم‌نامه جدید با تعهدات پیشین کانون در سال‌های اخیر، بر توجه بیشتر به فعالیت‌ها و برنامه‌های محتوایی با توجه به توانایی و شرایط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرده است.
بر همین اساس، پیام مدیرعامل کانون به دبیرکل سازمان ملل متحد در حمایت از کودکان غزه و چگونگی تسهیل در روند دست‌رسی کارکنان به مدیران کانون در خبرنامه خرداد و تیر گنجانده شده است.
در عین حال در سرمقاله این شماره از خبرنامه که به قلم مدیرمسوول و سردبیر نشریه منتشر شده در زمینه توجه به نگاه حرفه‌ای در انتشار خبرنامه کانون و درخشش‌ آن در جشنواره‌ی انتشارات روابط عمومی‌ مطالبی به چاپ رسیده است.
محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل در بخش دیگری از سرمقاله خود به تغییرهای ایجاد شده در برگزاری بخش کودک و نوجوان جشنواره‌ی امام‌رضا (علیه‌السلام) و تعامل روابط عمومی و امور بین‌الملل با مدیران تازه وارد به مجموعه کانون و استقبال از انتقا‌دها و پیشنهادهای سازنده آن‌ها پرداخته است.
بر اساس این گزارش، گفت‌و‌گوی اختصاصی با مناف یحیی‌پور مشاور اجرایی مدیرعامل در مورد تشکیل شوراهای سیاست‌گذاری و نظام تصمیم‌گیری جمعی در کانون از جمله موضوع‌های این شماره از خبرنامه کانون است.
هم‌چنین گزارشی از حضور مربیان کانون در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و ویژه‌برنامه‌های بخش کودک و نوجوان در این نمایشگاه، نگاهی به تغییرات مدیریتی در سطح مدیرا‌ن‌ کل کانون در بخش‌های ستادی و استانی و میزبانی چهره‌های فرهنگی‌ و هنری چند نسل که با کانون همکاری داشته‌ا‌ند در ضیافت افطاری با عنوان نیم قرن خاطرات مشترک از دیگر مطالب منتشر شده در خبرنامه خرداد و تیر است.
بر همین ‌اساس تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های فیلم‌نامه‌نویسی، نوتاسین و مسابقه‌ی عکس و سمینار نگاهی به تئاتر کودک و هم‌چنین گزارشی از گردهم‌آیی معاونان و مدیران‌کل کانون سراسر کشور در تهران و سمینار طراحی اسباب‌بازی و ابزارهای آموزشی با عنوان رویکردی نو به بازی و اسباب‌بازی‌های سنتی در بخشی از این نشریه به چاپ رسیده است.
در بخش دیگری از این شماره خبرنامه، گزارشی از حضور و استقبال دیگر کشورها از تولیدات و آثار کانون در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی از قبیل سی‌و‌هشتمین جشنواره‌ی فیلم انسی فرانسه و بیست‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب توکیو و دیدار معاون تولید و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با سفیر ایران در کشور فرانسه ارایه شده است.
گزارشی از نشست‌‌های کتاب‌خانه مرجع کانون با موضوع بررسی نقش رسانه‌های مجازی در گسترش مطالعه، تغییر در برگزاری جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، تدوین کتاب کار به منظور بازنگری در فعالیت‌های فرهنگی، شیوه‌نامه‌ی خواندن کتاب و فعالیت کتاب‌خانه‌های پستی و سیار کانون از دیگر مطالب گنجانده شده در این خبرنامه است.
هم‌چنین همکاری کانون زبان ایران با دانشگاه علمی کاربردی، برگزاری آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی، مسابقه‌ای در رمضان، معارفه‌ی مدیر بخش انگلیسی، راه‌اندازی یک مرکز جدید در غرب تهران و بازدیدها و انتصاب‌های این حوزه گزارشی است که با عنوان تغییر در رویکردهای کانون زبان ایران به چاپ رسیده است.
در بخش دیگری از این نشریه گزارشی در زمینه راه‌اندازی رشته‌ی تربیت مربی امور فرهنگی کودک و نوجوان در مقطع کاردانی علمی کاربردی در کانون و نگاهی به پژوهش بررسی راهکارهای پایدارسازی اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چشم می خورد.
برگزاری اولین جشنواره‌ی نمایش عروسکی با عنوان پیش به سوی تولید تئاتر حرفه‌ای با نشان کانون از زبان حسین موذن مدیر پیشین مرکز تولید تئاتر کانون، گزارش مفصل فعالیت کمیته بررسی و انتخاب کتاب کانون و خوش‌نویسی و اهمیت آموزش آن در مراکز کانون از دیگر مطالب این شماره است.
گزارش پایانی خبرنامه‌ی خرداد و تیر 93 به موضوع معرفی کتاب‌های تجدید چاپ کانون با عنوان تجدید خاطره‌ها اختصاص یافته که در این گزارش به معرفی بیش از 60 عنوان از کتاب‌های یادآور خاطرات کودکی پرداخته است.
حسین نوروزی دبیر تحریریه و وحید یوسفی مدیر هنری، سیده‌معصومه دلارستاقی مدیر داخلی، احمد پیروزمند و امیر جهان‌پور از همکاران این شماره از خبرنامه کانون هستند.
هم‌چنین مستانه تابش، نگار پدرام، محمد منصوری بروجنی، نسرین خسروشاهی، محمدحسام آذربایجانی، کیان جوادی، خدیجه اسمعیلی و نسرین امینی از دیگر همکاران این شماره از نشریه خبرنامه کانون هستند.