برگزاری جشن‌های قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی

مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی در روزهای پایانی تابستان 93 ، میزبان قصه‌گویانی هستند که در جشن قصه‌گویی شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، روزهای پایان تابستان در مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی در حالی سپری می‌شود که جشن قصه‌گویی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی را گردهم آورده است.
بر اساس شیوه‌نامه هفدهمین جشنواره قصه‌گویی، این جشن‌ها با اهداف مشترکی از جمله ترویج، احیای سنت حسنه قصه‌گویی و انتقال پیام‌های اخلاقی به واسطه قصه  در مرحله کتاب‌خانه‌ای برگزار شد.
  در عین حال قصه‌گویان محتوای قصه‌ها را با درون مایه‌های آموزشی، تربیتی با گرایش‌های مذهبی، علمی، تاریخی و اجتماعی انتخاب کردند.
 
جشن قصه‌گویی در کانون فردوس
مرکز فرهنگی هنری فردوس پس از هماهنگی با حوزه علمیه، آموزش و پرورش، امور مهد کودک‌ها و هلال احمر میزبان 12 قصه‌گوی کانونی و آزاد شد.
جشن قصه‌گویی در کانون فردوس با تلاوت آیات قرآن و سخنان اشرف دباغ سرپرست این مرکز درباره اهمیت قصه و نقش تربیتی آن در زندگی کودکان و نوجوانان آغاز و در ادامه علیرضا عاملی عضو ارشد کانون فردوس با قصه‌ی « هفت برادر» جشن قصه‌گویی را رونق بخشید.
هم‌چنین تعدادی از مادران اعضا و مربیان مهدکودک‌های شهرستان فردوس و مربیان کانون قصه‌هایی با عناوین «فیل و فنجان»، «آسیاب بچرخ»، «راه رهایی»، «گلدان خالی»، «آن‌سوی پنجره» و «خورشید باد شمال» را بیان کردند.
این جشن در کانون فردوس با اهدای جوایز به اعضای برگزیده دومین جشنواره باغ‌های آسمانی پایان یافت.
 
جشن قصه‌گویی در کانون بشرویه
در روزهای پایانی تابستان پنجره‌ی کانون بشرویه، با حضور تنی چند از مسوولین از جمله علی‌رضا زمان‌زاده معاون فرماندار، بهشتی‌فر رییس اداره تبلیغات اسلامی، سید ضیاءالدین حسنی میدانی رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و سرهنگ کامران نژاد فرمانده نیروی انتظامی رو به باغ قصه‌ها گشوده شد و اعضای علاقه‌مند به شنیدن قصه درکوبه چوبی خانه قصه‌ها  را به صدا درآورند و پای قصه بزرگترها در جشن قصه‌گویی نشستند.
پنج قصه‌گوی آزاد از میان معلمین، والدین و دانشجویان آمدند تا در کنار سه قصه‌گوی کانونی از جنگل روباه تا صندوقچه‌ای که راز درونش انار است و سنجابی که در جستجوی خداست، قصه بگویند.
در پایان جوایز برگزیدگان مسابقه نقاشی تعاون، جشنواره باغ‌های آسمانی و طرح کتاب‌خوانی فصل به آنان اهدا شد.
 
جشن قصه‌گویی در کانون قاین
مرکز فرهنگی هنری قاین میزبان جشن قصه گویی و جمعی از علاقه مندان به شنیدن قصه ها در دهه آخر تابستان شد.
طی این جشن قصه‌گویان بخش‌های آزاد ، اعضا و مربیان به نقل قصه‌های متفاو‌تی با نام‌های «موش و مار، ندیم بادمجان، راز مرد، حجاب، خوشبختی و آواز » توسط «فاطمه دهقان نژاد ، کوثر ضیغم،  ابوالفضل ضیغم، نسترن برات‌زاده، سپیده سادات هاشمی و زهرا صیفی» پرداختند.
قرار است برگزیدگان مرحله کتاب‌خانه‌ای جشن‌های قصه‌گویی مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی در مرحله استانی هفدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مهرماه 93 هم‌زمان با هفته ملی کودک در بیرجند برگزار می‌شود، شرکت کنند.