اعضای برگزیده اولین سه سالانه اعضای کتاب‌خوان، در سرایان تندیس کتاب‌خوانی گرفتند

برای نخستین بار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، برترین اعضای کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری سرایان، تندیس کتاب‌خوانی گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عبدالرضا صمدی به شهرستان سرایان سفر کرد تا با اعطای تندیس کتاب‌خوانی به برترین کودکان و نوجوانان کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری سرایان ، از این عزیزان تقدیر کند.
 این مراسم در دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان با حضور 5 عضو منتخب سه سالانه برترین اعضای کتاب‌خوان مرکز فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد و عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم ضمن گرامی‌داشت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: امروزه حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه نیاز به توجه به کتاب و کتاب‌خوانی دارد ، زیرا بدون کتاب نمی‌توان در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه رشد کرد.
 صمدی با بیان این‌که کتاب مقدس است، خاطر نشان کرد:  خداوند سخنان خود را با بندگانش در قالب کتاب بیان کرد و کتاب  را چراغ راهی قرار داد تا انسان‌ها با پیروی از قرآن از زشتی‌ها دوری و به سوی تعقل و خردورزی حرکت کنند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ادامه گفت: جهان، ایران اسلامی را با پیشینه تفکر،شاعران و دانشمندان  برجسته‌ی متفکر می‌شناسد و دوری از کتاب نباید این سابقه پر افتخار را خدشه‌دار کند، باید با برنامه‌ریزی منظم برای ترویج و توسعه مطالعه کتاب در جامعه همه تلاش کنند، کتاب بخوانند و با همت همگانی بخشی از فضای زندگی و محیط کار خود را به کتاب‌خانه اختصاص دهند.
صمدی کتاب‌خانه را جایی دانست که باید زمینه‌ی جوشش و حرکت بنیادی به سمت مطالعه کتاب را ایجاد کند، بنابراین باید کتاب‌خانه‌ها  در بهترین مناطق شهر ساخته شوند تا انگیزه مطالعه در وجود کوچک و بزرگ ایجاد شود و این رسالتی است که با تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به کتاب و کتاب‌خوانی بر دوش همه مسؤولین است.
مدیر کل کانون استان توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره تلاش می‌کند تا با اجرای  برنامه‌هایی مستمر که موجب تقویت انگیزه مطالعه و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه می‌شود، زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه فراهم ‌کند.
 وی ادامه داد: اعطای کارنامه دانایی در پایان هرفصل، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی فصل و شناسایی برترین اعضای کتاب‌خوان به همراه معرفی و تشویق از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
صمدی تأکید کرد: تشویق کودکان و نوجوانانی که کتاب‌خوان هستند و نردبان کتاب‌خوانی را برای پیشرفت علم، دانش و کسب دانایی انتخاب کرده‌اند، از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی یک جریان فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند که صفت فرهنگی ارزشمندی است.
در همین حال رضا بهرامی کارشناس امور تربیتی آموزش و پرورش سرایان از فعالیت‌های خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان سرایان قدردانی کرد و گفت: بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در وجود دانش‌آموزان دوران کودکی است و کانون و مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است.
در این مراسم به 5 عضو مرکز فرهنگی هنری سرایان  که طی سه سال گذشته بیشترین وقت خود را صرف مطالعه کتاب کرده بودند، به نام‌های  «امیر حسین خالقی زاده با امانت 708 جلد کتاب»، «فاطمه خالقی زاده با امانت 552 جلد کتاب»، «محمد امین رمضانی با امانت 437 جلد کتاب»، «زینب سادات اکبری نژاد با امانت 430 جلد کتاب» و «محدثه گنجوی با 412 جلد کتاب»  تندیس اولین سه سالانه انتخاب اعضای کتاب‌خوان اهدا شد.
کانون خراسان جنوبی برای نخستین بار به 10 عضو برتر کتاب‌خوان طی سه سال گذشته که بیشترین امانت کتاب را در سطح مراکز فرهنگی هنری استان داشته‌اند، تندیس کتاب‌خوان برتر را اهدا می‌کند، که از مجموع اعضای مرکز فرهنگی هنری سرایان 5 تندیس را به خود اختصاص دادند، قرار است 5 نفر بعدی در ویژه برنامه همایش «مردمان کتاب‌خوان»  که روز سه شنبه 27 آبان ماه 1393 در بیرجند برگزار خواهد شد،  تندیس کتاب‌خوان برتر را دریافت کنند.  
 
اهدای 550 جلد کتاب به 5 مدرسه‌روستایی شهرستان سرایان
در ادامه سفر عبدالرضا صمدی به شهرستان سرایان، کتاب‌خانه 5 مدرسه روستایی شهرستان سرایان با 550 جلد کتاب اهدایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی  تجهیز شد.
مدیر کل کانون استان با همراهی محمد کسمایی مدیر آموزش و پرورش سرایان به دو مجتمع ابوریحان در «روستای بستاق» و مجتمع شهید مطهری در «روستای بغداده» رفت و طی مراسمی به هر کدام از این مدارس 100 تا 150 جلد کتاب اهدا کرد تا دانش آموزان روستایی نیز جدید‌ترین کتاب‌های منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مطالعه کنند.
این در حالی است که  کتاب‌خانه‌های مدارس مجتمع  شهید هاشمی‌نژاد در «روستای سه قلعه»، مجتمع امام حسین (ع) در «روستای چرمه» و آموزشگاه حجت در روستای «دوست‌آباد» نیز از نعمت کتاب‌های کانون بهره‌مند خواهند شد.
مدیر کل کانون استان در پایان سفرش به شهرستان سرایان با حضور در مرکز فرهنگی هنری سرایان از طرح دیواری کتاب « تو نوک طلا هستی نوشته عبدالرضا صمدی» رونمایی کرد و عنوان نویسنده کتاب ضمن گفت‌وگو با اعضا به سوالات اعضا پاسخ داد.