کد خبر: 236222
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹
برگزاری کارگاه کتاب‌سازی در کانون شماره  3 بیرجند

هم‌زمان با سومین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی، «کارگاه کتاب‌سازی» ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان و آشنایی با مراحل ساخت یک کتاب، اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره 1، 2 و 3 بیرجند گردهم آمدند تا  مراحل ساخت  یک کتاب را از نویسندگی تا تصویرگری تجربه کنند.
در این برنامه 40 نفر از اعضا در قالب 9 گروه، کار ساخت کتاب‌های انتخابی از مجموعه کتاب‌های کانون و برخی از داستان‌هایی که با قلم خود نوشته بودند، را آغازکردند.
«گفت‌وگوی مرغی» نوشته سید مریم موسوی، «بهشت و جهنم» نوشته زهرا حدادیان، «شعرهای لاکی جون» اثر صالح نیک‌فر از جمله کتاب‌های انتخابی اعضا از مجموعه کتاب‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون بود .
در همین حال برخی از گروه‌ها به ساخت کتاب‌هایی پرداختند که نویسندگی آن بر عهده خوشان بود، مجموعه اشعار« پروانه زیبا» اثر ریحانه طالبی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، «خروس خجالتی» نوشته ریحانه خسرو پناه عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند، «در انتظار پدر» نوشته فاطمه زهرا پردل عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند و « ننه صغری به مشهد رفته» نوشته زهرا زینلیان عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند از دیگر کتاب‌هایی بود که در این کارگاه کتاب‌سازی ساخته شد.
در مجموع  تولید 9 کتاب حاصل تلاش هنرمندانه اعضای مراکز فرهنگی هنری شماره 1،2 و 3 بیرجند بود که در عصر بیست وششمین روز از آبان 1393 در مرکز فرهنگی هنری شماره 3بیرجند برگزار شد.