بافت قوی کارشناسی، کانون استان تهران را تقویت می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر این باور است که افزایش توان کارشناسی در ستاد مرکزی کانون استان تهران می‌تواند به ارتقای کیفیت فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون این استان بیانجامد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده این دیدگاه خود را در آیین قدردانی از خدمات علی گنج کریمی مدیرکل سابق کانون استان تهران و معرفی رضا قمر‌زاده به عنوان مدیر کل جدید ابراز داشت و گفت: کانون این استان از دو منظر یکی به لحاظ تعداد مراکز - که شمار آن به 64 مرکز می‌رسد - و دیگری به لحاظ کیفیت کار و پیچیدگی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکزیت جمهوری اسلامی ایران، برای ما دارای اهمیت است.
وی افزود: این پیچیدگی‌ها اقتضا می‌کند تلاش و جدیت بیشتری برای رشد و تعالی فعالیت‌های فرهنگی‌هنری مراکز کانون این استان صورت بگیرد و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌های خود بهره‌مند شویم.
مدیرعامل کانون دسترسی راحت‌تر کانون استان تهران را به حوزه‌ی مدیریتی و کارشناسی ستاد مرکزی کشور یک امتیاز ویژه برای این استان عنوان کرد و ادامه داد: به اعتقاد من ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از دو منظر می‌تواند اتفاق بیفتد نخست این که محوریت این فعالیت‌ها به سمت مراکز فرهنگی‌هنری سوق پیدا کند و دوم این که هویت ستاد کانون استان تقویت شود. آن‌گاه زمینه برای تقویت مراکز نیز فراهم شده است.
حاجیان‌زاده در تشریح چگونگی تقویت هویت ستاد کانون استان تهران، قوی بودن بافت کارشناسی، توانمندکردن مراکز، پشتیبانی از آن‌ها و ایجاد حرکت‌های موج آفرین و بزرگ را از عوامل مهم در این زمینه عنوان کرد و افزود: به نظر من تقویت هویت فرهنگی هنری می‌تواند مهم‌تر از افزایش امکانات در ستاد کانون استان باشد.
او تصریح کرد: بزرگی کانون استان باید به فعالیت‌های فرهنگی و کارشناسی و تخصصی و توانمندی هدایت مراکز بازگردد آن‌گاه خروجی‌ها رضایت‌مندی اعضا و اولیای آن‌ها را در پی خواهد داشت.
مدیرعامل کانون در پایان این بخش از سخنانش به این نکته پرداخت که کانون استان باید در میان استان‌های مختلف کشور به یک معیار تبدیل شود چرا که نگاه ‌همه‌ی استان‌ها به تهران، قلب تپنده‌ی جمهوری اسلامی است و از آن الگو می‌گیرند.
حاجیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات علی گنج کریمی در کانون قدردانی و تصریح کرد که او طی یک سال گذشته دعوت من را پذیرفت و به عنوان مشاور و مدیری امین و خوب در کنار ما بود و من حتی محرمانه‌ترین مسایل کانون را با وی در میان می‌گذاشتم.
مدیرعامل کانون در عین حال یادآور شد که تغییر مدیریت در استان تهران، دلیل کانونی نداشت و من علاقه‌ای به رفتن وی نداشتم و این مساله به هلال احمر (محل مدیریت جدید) باز می‌گشت و من هم از این امر ممانعت نکردم و امیدوارم فضای کاری جدید فضایی برای پیشرفت ایشان باشد.
حاجیان‌زاده در همین حال این نکته را هم به سخنانش اضافه کرد که روش کاری وی این نیست که نیروهای سابق و با تجربه و با سابقه‌ی مجموعه را نادیده بگیرد و از توانایی‌های آنان در مجموعه در کنار نیروهای جدید استفاده می‌کند.
وی هچنین رضا قمرزاده را مدیری توانمند و فرهنگی توصیف کرد و گفت زمانی که از او درخواست کردم مسوولیت حراست کانون را بپذیرد از این امر خودداری می‌کرد اما وی را متقاعد کردم که مدیریت حراست در کانون عین کار فرهنگی است.
حاجیان‌زاده از تغییر در فضای حراست کانون در دوران مدیریت وی قدردانی و از او به عنوان چهره‌ای دارای سوابق فرهنگی
یاد کرد که در همین مدت حضور در کانون با زوایای مختلف سازمان آشنا شده است.
در این آیین رضا قمرزاده مدیرکل جدید کانون استان تهران در سخنان کوتاهی با بیان این که نمی‌شود علی گنج کریمی را از مجموعه جدا کرد، اظهار امیدواری کرد که وجود همه‌ی خادمان کانون - که برای ارتقای مجموعه تلاش می‌کنند - همیشه جاری باشد.
در همین حال علی گنج کریمی نیز که از سال 1387 تاکنون در مسوولیت‌هایی مانند مدیریت کانون استان کرمان ، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، معاونت تولید و مدیرکل کانون استان تهران حضور داشته است در سخنانی از مدیرعامل کانون برای اعتماد به وی در یک سال گذشته، از همکاران و مربیان کانون استان تهران به دلیل همکاری‌های صادقانه در این مدت، از رضا قمرزاده مدیرکل جدید به واسطه‌ی پذیرش این مسوولیت در کانون تهران و همسر و اعضای خانواده که همواره با وی در مسوولیت‌های مختلف همراهی می‌کنند، تشکر کرد.
در این آیین نماهنگی از خدمات علی گنج کریمی به نمایش گذاشته شد و لوح قدردانی مدیرعامل به وی همچنین حکم انتصاب مشاور مدیرعامل و مدیرکل جدید به رضا قمرزاده اعطا شد.
گفتنی است در این آیین اعضای شورای معاونان، مشاوران مدیرعامل و مدیران کانون، مدیران کل کانون استان‌های کرمانشاه و اصفهان و کارکنان و کارشناسان کانون استان تهران نیز حضور داشتند.