ابتکار: استعدادهای درخشان را متوجه محیط زیست کنیم

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با ارسال پیامی موفقیت دختر 10 ساله‌ی ایرانی را در کسب جایزه‌ی اول مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» کشور ژاپن به وی تبریک گفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معصومه ابتکار در این پیام اظهار امیدواری کرده است که این استعدادها متوجه اهمیت طبیعت و محیط زیست شود.
چندی پیش فاطمه محلاتی عضو 10 ساله مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر راین در استان کرمان جایزه اول بخش بین‌الملل پانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست «جی کیو ای» کشور ژاپن را از آن خود ساخت و چهار کودک ونوجوان ایرانی نیز دیپلم افتخار همین رقابت را به دست آوردند.
در این میان معاون رییس جمهوری در پیام خود که از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام) منتشر شده، آورده است: ایران زمین، زادگاه دل‌های بزرگ، عزم‌های قوی و استعدادهای درخشانی است که البته فرصتی بیشتر می طلبند تا شناخته و شناسانده شوند. کسب جایزه اول مسابقه بین‌المللی نقاشی محیط زیست ژاپن از سوی خانم فاطمه محلاتی دانش‌آموز کلاس پنجم دبستان زینبیه شهر راین استان کرمان گواه همین استعدادهاست. 
ابتکار در بخش دیگری از این پیام با بیان این‌که محیط زیست شکننده کشور، اینک می‌تواند به همین عزم‌ها دل خوش دارد، به این کودک 10 ساله تبریک گفته و از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - که این امکان را فراهم آوردند - تشکر کرده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان آرزو کرده است که تلاش مسوولان در زمینه‌های مختلف به شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها بینجامد و دختران و پسران عزیز ما بیش از پیش صاحب رتبه‌های برتر جهانی و اثربخشی در عرصه داخلی شوند.
بر اساس این گزارش فاطمه محلاتی پیش از این نیز به همراه 6 کودک و نوجوان دیگر ایرانی موفق به کسب دیپلم افتخار شانزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان انجمن هنری «نوا زاگورا» کشور بلغارستان شده بود.
هر دو نقاشی این دختر افتخار آفرین ایرانی فضای رنگارنگ مزرعه‌ای روستایی را به تصویر کشیده است که کشاورزان در آن به کشت و کار مشغول هستند.
این در حالی است که در پانزدهمین دوره‌ی جشنواره ژاپن - که با موضوع  «زمین: سیاره شگفت‌انگیز» در سال 2014  برگزار شد - از میان 20 هزار اثر از 81 کشور جهان، آثار 43 عضو کانون سراسر کشور شرکت داده شده بود.
مهتاب عزیزی عضو 8 ساله مرکز شماره 8 کانون کرمانشاه، انیس کیانی‌زاده 10 ساله از بشرویه خراسان‌جنوبی، لیلا جعفری 14 ساله از دولت‌آباد اردبیل و زهرا جعفری 14ساله از زاهدان در استان سیستان و بلوچستان نام 4 عضو دیگر مراکز کانون است که دیپلم افتخار همین بخش از مسابقه را به دست آورده بودند.
ارسال پیام‌های تبریک از سوی مسوولان کشور برای کودکان و نوجوانان برگزیده مسابقه‌های هنری بی‌تردید باعث تشویق استعدادهای نابی خواهد شد که در گوشه گوشه سرزمین ایران زندگی می‌کنند.
چندی پیش نیز رسول خادم قهرمان المپیک و جهان و رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اهدای لوح‌های تقدیر‌ جداگانه‌ای از برگزیدگان ایرانی چندین مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان ونوجوانان در سطح جهان قدردانی کرده بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دارا بودن 900 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی در سراسر کشور همه ساله منتخبی از آثار نقاشی اعضای خود را به ده‌ها مسابقه‌ی معتبر بین‌المللی در سطح جهان ارسال می‌کند.
در همین حال مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی تهران نیز رویدادی هنری در عرصه‌ی نقاشی است که از سوی کانون برگزار می‌شود و در مهر 1393 هفتمین دوره‌ی آن با موضوع سفر و با ارسال 7هزار و 700 اثر نقاشی از 32 کشور جهان برپا شده بود.
این دو سالانه در هشتمین دوره‌ی خود قرار است با موضوع «آب مایه حیات و زندگی همه موجودات جهان هستی» برگزار شود.