حضور کانون‌ خراسان رضوی و همدان در نمایشگاه‌های قرآن و عترت

کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر تهران، در نمایشگاه‌های قرآن و عترت استان‌های مختلف، میزبانی کودکان و نوجوانان را برعهده دارد که خراسان رضوی و همدان از آن جمله است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانون خراسان‌رضوی با فعالیت‌های متنوع فرهنگی،‌ هنری و ادبی در غرفه کودک و نوجوان دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس، پذیرای کودکان و نوجوانان است.
غرفه کانون خراسان‌رضوی مستقر در سالن انوری، با فعالیت‌هایی چون کاغذ و تا، آینه‌کاری، بازی‌های قرآنی، نقاشی، خوشنویسی وطرح‌های ادبی آماده حضور کودکان و نوجوانان علاقه‌مند است.
تمامی فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه برای ترویج فرهنگ قرآنی و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با قرآن، احکام، احادیث و روایات است.
این نمایشگاه از تاریخ 6 تا 15 تیرماه 94، همه روزه از ساعت 18 الی 24 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد میزبان علاقه‌مندان است.

حضور کانون همدان در نخستین نمایشگاه کتاب قرآن و عترت
کودکان و نوجوانان با حضور در نمایشگاه قرآن وعترت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون شرکت می‌کنند.
در دهمین روز از ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با سال‌روز وفات حضرت خدیجه(س) نمایشگاه کتاب «قرآن و عترت» با حضور جمعی از مسوولان استانی و مشارکت کانون برای انجام فعالیت در حوزه کودک و نوجوان آغاز به کار کرد.
کانون در غرفه کودک و نوجوان این نمایشگاه، به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی شامل برپایی کارگاه نقاشی با موضوع «ماه خدا»، نقاشی با شابلون از تصاویر ماه مبارک رمضان، کلاژ بر روی مقوا با کاغذهای رنگی با نام زیبای علی(ع)، بازی مار و پله با سوالات قرآنی، ایستگاه خوانش قرآن و ایستگاه ادبی شعر و قصه قرآنی می‌پردازد.
محمدتقی توکلی کارشناس فرهنگی و مسوول این غرفه هدف از برگزاری این غرفه را معرفی ارزش‌های اسلام، علوم قرآنی و آشنایی بازدید کنندگان با تازه‌های نشر با موضوع نمایشگاه عنوان کرد.
هم‌چنین غرفه فروش کتاب و ارایه محصولات کانون با بیش از 150 عنوان کتاب و تولیدات بازی و سرگرمی در این نمایشگاه دایر است.
گفتنی است نمایشگاه «قرآن وعترت» صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهرها نیز از ساعت 16 تا 21 در محل دبیرستان شهید حاجی بابایی واقع در ابتدای خیابان تختی تا پانزدهم تیر برگزار می‌شود.