چهار کتاب کانون نامزد دریافت نخستین جایزه ادبی مهدی آذریزدی شد

<BR> چهار کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نامزد دریافت نخستین جایزه ادبی مهدی آذریزدی شد.<BR>

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌های «رستم و اسفندیار» نوشته مرجان فولادوند، «رویای گردآفرید» اثر مینو کریم‌زاده، «زال و سیمرغ» نوشته مصطفی رحماندوست، «سیاوش»، از سوی هیأت داوری این جایزه ادبی از میان ۱۸۲ اثر بررسی شده، نامزد دریافت نخستین جایزه ادبی مهدی آذریزدی شد.
بر اساس این گزارش، هیات داوران جایزه ادبی- هنری مهدی آذریزدی شامل سحر ترهنده، سمیرا صیاد و مسعود ناصری دریایی از میان ۱۸۲ اثر بررسی شده، ۱۱ کتاب را برای داوری نهایی در نخستین دوره جایزه ادبی هنری مهدی آذریزدی انتخاب کرد.
مسوولیت دبیری علمی جایزه ادبی- هنری مهدی آذر یزدی ۱۳۹۴ را فروغ جمالی (پژوهش‌گر ادبیات کهن و متخصص ادبیات کودک و نوجوان) بر عهده دارد.
این جایزه برای پاس‌داشت جایگاه مهدی آذریزدی، پیشکسوت بازنویسی ادبیات کهن فارسی برای کودکان و نوجوانان با پشتیبانی علمی شورای کتاب کودک اهدا می‌شود.
در عین حال، این جایزه که پیش از این اعلام شده بود در تاریخ ۱۸ تیرماه سال ۹۴ همزمان با روز بزرگ‌داشت مهدی آذریزدی طی مراسمی در شهر یزد به پدیدآورندگان اعطا می‌شود به دلیل پاره‌ای از تغییرات در زمان اجرایی، در پاییز سال جاری اهدا خواهد شد.