پویش «به تو از دور سلام» برگزار شد

در آستانه شهادت امام رضا(ع) پویش «به تو از دور سلام» با حضور اعضای بیش از هزار مرکز فرهنگی هنری کانون به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون که به صورت برخط در این پویش حضور داشت، گفت: وجود امام رضا(ع) جزء جدایی ناپذیری از هویت ایرانی اسلامی ماست و در تمام امور به برکت حضور این امام مهربان نیازمندیم، از انتخاب نام فرزند تا سفر و شوق پابوسی، پیاده‌روی، قصه‌ها و نقش‌ها و رنگ‌هایی که با یاد و نام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) جلوه دیگری پیدا می‌کند.

فروهر معدنی افزود: مربیان کانون پرورش فکری در این سال‌ها تلاش کردند در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت امام رضا(ع) باب آشنایی با آقا را برای کودکان و نوجوانان باز کنند و راه آشنایی را نشانشان دهند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون بیان کرد: امام رضا(ع) اقیانوس بی‌کرانی هستند و ما شناگران نابلد در معرفت علی‌بن موسی‌الرضا هستیم. شما کودکان و نوجوانان دارای فطرتی پاک و خدایی هستید و با نقاشی، قصه‌گویی و عکاسی تلاش می‌کنید تا با امام رضا(ع) ارتباط قلبی ایجاد کنید؛ به‌طور قطع در آغوش امام مهربان هستید و امیدواریم این پویش توانسته باشد باب معرفت بیشتری برای کودکان و نوجوانان به ارمغان بیاورد.

پویش «به تو از دور سلام» ذیل سوگواره «من‌الحبیب الی‌الغریب» مهیا شد

مدیرکل کانون استان خراسان رضوی نیز ضمن عرض تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: دهه آخر صفر و آیین پیاده‌روی اربعین و شهادت امام رضا(ع) یکی از زیباترین جلوه‌های فرهنگ دینی مذهبی ماست و ما در کانون خراسان به دنبال تدبیری بودیم تا بتوانیم فرصتی مهیا سازیم که عاشقان و دلدادگان امام رضا(ع) که در کانون هستند و امکان حضور در مشهد و یا پیاده‌روی را نداشتند از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

ابراهیم زره‌ساز تصریح کرد: به برکت حضور در صحن و سرای امام هشتم(ع) تصمیم گرفتیم هشت مرکز به صورت زنده در فضای اسکای‌روم بتوانند از نزدیک گفت‌وگو و تعامل کنند و این مراکز از اقصی نقاط ایران عزیزمان تعیین شدند. استان‌هایی چون آذربایجان شرقی، یزد، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری، فارس و دو مرکز قوچان و کاشمر به نیابت مراکز استان خراسان رضوی که حضورشان بر غنای معنوی این ویژه برنامه افزود.

مدیرکل استان خراسان رضوی با اشاره به سوگواره «من‌الحبیب الی‌الغریب» اظهار کرد: «به تو از دور سلام» ذیل سوگواره «من‌الحبیب الی‌الغریب» مهیا شد تا همه عزیزان بتوانند به‌صورت مجازی عرض ارادت خود را به امام هشتم تقدیم کنند.

وی افزود: سوگواره «من‌الحبیب الی‌الغریب» با هدف عرض ارادت زائران پیاده امام رضا(ع) و کسانی که نتوانستند در این مراسم مذهبی شرکت کنند برگزار می‌شود. در این سوگواره از کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال که فرصت حضور در پیاده‌روی به حرم مطهر را پیدا می‌کنند خواسته شده است تا عکس‌ها و خاطره‌های خود را با ما در میان بگذارند و عزیزانی که نتوانستند در این مراسم شرکت کنند با دلنوشته‌هایشان همراه معنوی این مراسم باشند.

زره‌ساز در پایان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش تا ۳۱ شهریور 1402 می‌توانند آثار خود را به نشانی@kpf_khorasanrazavi  در سامانه شاد و شماره تماس ۰۹۹۶۰۶۲۵۹۷۵ در ایتا ارسال کنند و در هفته ملی کودک از جوایز متبرک رضوی بهره‌مند شوند.

همچنین در این ویژه‌برنامه مهدیه حسینی‌راد از اعضای فعال نوجوان مرکز شماره ۸ به قصه‌گویی ماهک و معرفی کتاب «ماهک و پرنده» نوشته حسین زاهدی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت.

سپس سیدمهدیار حسینی عضو فعال مرکز شماره ۳ دلنوشته خود را برای امام رضا(ع) خواند و یکی از اعضای مرکز خوزستان از طریق فضای مجازی به حرم امام مهربانی وصل شد و آرزوی خود را عنوان کرد.

در پایان نیز حلما حاجی‌محمدی قصه‌گوی برگزیده مهرواره «من کشورم را دوست دارم» و برگزیده قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی، عهدنامه با امام رضا(ع) را به نیابت از تمام کودکان و نوجوانان قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =