تعامل سه جانبه بین کانون، کانون زبان ایران و سازمان انرژی اتمی بررسی شد

جمعی از معاون و مدیران کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران از سازمان انرژی اتمی بازدید و با مدیران مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی این سازمان گفت‌وگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی ذوالفقاری رییس کانون زبان ایران، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون و جمعی از معاونان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون زبان ایران از سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

رییس کانون زبان ایران در بخشی از این بازدید به موضوع‌هایی از قبیل همکاری کانون زبان ایران در معرفی سازمان انرژی اتمی، تولید محتواهای کمک آموزشی و داستانی از شهدا و دانشمندان گرانقدر صنعت هسته‌ای، ظرفیت‌های آموزشی موجود در کانون زبان ایران و نیاز سازمان انرژی اتمی در معرفی دستاوردهای صلح‌آمیز صنعت پرافتخار هسته‌ای به زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی و... پرداخت.

تعامل سه جانبه بین کانون، کانون زبان ایران و سازمان انرژی اتمی بررسی شد

مهدی ذوالفقاری همچنین با اشاره به موضوع هویت و شخصیت‌سازی در سازمان انرژی اتمی به کمک کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران عنوان کرد: می‌توان شخصیت‌ انتزاعی «من فناوری هسته‌ای هستم» را در قالب‌های گرافیکی و عروسکی درآورده و به جامعه معرفی کرد.

تنظیم سند همکاری کانون و سازمان انرژی اتمی مطالبه ماست

در ادامه معاون فرهنگی کانون ضمن تبیین سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ورود به عرصه علم و فناوری خاطرنشان کرد: در دوره کنونی به دنبال تقویت علم و فناوری در حوزه کودک و نوجوان هستیم و سازمان انرژی اتمی می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تعامل با کودکان و نوجوانان ایران در راستای آشنایی‌سازی با این علم و فن‌آوری باشد.

تعامل سه جانبه بین کانون، کانون زبان ایران و سازمان انرژی اتمی بررسی شد

فرهاد فلاح با اشاره به تعامل‌های کانون با دیگر نهادهای علمی کشور افزود: لازم است برای ساده‌سازی صنعت هسته‌ای کشور نسبت به طراحی شخصیت اقدام کرد و این موضوع از سوی کانون پرورش فکری و سازمان انرژی اتمی قابل تحقق و پیگیری است و ما آماده همکاری در این حوزه هستیم.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به شیوه‌های آشناسازی کودکان و نوجوانان با لبه‌های دانشی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری بیان داشت: آماده هستیم با همکاری مسئولان ارشد سازمان انرژی اتمی نسبت به تنظیم سند کودک و نوجوان سازمان اقدام کنیم و در این حوزه به فعالیت‌های علمی و ترویجی بپردازیم. تولید محتوا ذیل یک سند تعریف شده می‌تواند به صورت هدفمند هم کانون را و هم سازمان انرژی اتمی را به سمت اهداف سازمانی خودش پیش ببرد.

بازدید از راکتور تحقیقاتی تهران، شرکت پارس ایزوتوپ و رادیو داروها سازمان انرژی اتمی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

تعامل سه جانبه بین کانون، کانون زبان ایران و سازمان انرژی اتمی بررسی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =