اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رونمایی شد

آیین رونمایی از اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری ضمن ابراز خرسندی از انتشار این نشریه گفت: امیدوارم انتشار پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان با همین رویکرد خوب پیش برود.

وی افزود: برخی نشریات، محل چاپ پایان‌نامه‌ها می‌شود و این آفت نشریه‌ها است.

علامتی تصریح کرد: به عنوان کارشناس حوزه کودک و نوجوان به دوستان هیات تحریریه این نشریه می‌گویم اگر به دنبال حل مسائل کودک و نوجوان هستید آن‌ها را شناسایی کنید و براساس آن مقاله نوشته شود.

اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رونمایی شد

مدیرعامل کانون بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که در حال حاضر در کشور پژوهشگاه کودک و نوجوان نداریم. بنابراین در مسیر انتشار این پژوهش‌نامه کنار شما هستیم و کمک می‌کنیم تا بهره‌برداری لازم صورت بگیرد.

حامد علامتی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری این رونمایی در جلسه گردهمایی مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری، مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون را به عنوان اصلی‌ترین نیروهای تأثیرگذار مجموعه معرفی کرد.

در بخشی دیگر از این برنامه صابر اکبری دستیار ویژه دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: دغدغه ما مسأله نوجوانی بود و برای پرداختن به این موضوع سراغ پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رفتیم.

وی با اشاره به خلا علمی و ساختاری موجود در این زمینه گفت: در فرهنگ عمومی و رسمی کشور در مورد نوجوانی شکاف وجود دارد. در واقع زیست نوجوانی، نقطه کور مطالعات آکادمیک و فرهنگ رسمی است که متاسفانه روز به روز بیشتر می‌شود.

صابر اکبری در پایان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد علامتی مدیرعامل کانون برای همراهی در انتشار این نشریه تشکر کرد و از مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون خواست در معرفی این نشریه کمک کنند.

همچنین محمدتقی کرمی سردبیر پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: کودک و نوجوان در ایران از دوره‌های سنی فراموش شده است.

وی ادامه داد: اولین هدف ما از انتشار این مجله تخصصی این است که کودکان به عنوان موضوع مستقل مورد توجه باشند و از حاشیه به متن بیایند.

سردبیر پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان تصریح کرد: وقتی درباره مسائل کودک و نوجوان صحبت می‌کنیم یک سری بحث‌های آسیب‌شناسی مطرح می‌شود. در عین اینکه این حرف‌ها لازم است ولی صحبت درباره سایر موضوع‌های کودکان و نوجوانان هم لازم است، برای همین این مجله را با نگاه به مسائل تربیتی میان رشته‌ای طراحی کرده‌ایم.

کرمی ادامه داد: به همین دلیل این اتفاق در کانون پرورش فکری رقم خورد چون در کانون این نگاه تربیتی غلبه دارد.

آیین رونمایی از اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان بعدازظهر روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون و جمعی از مدیران و کارشناسان فرهنگی کانون در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

اولین پژوهشنامه فرهنگی اجتماعی کودک و نوجوان رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =