شاداب سازی مراکز و رویکردهای تربیتی در اولویت فعالیت‌های هنری  البرز

مدیرکل کانون البرز در نشست مربیان هنری بر لزوم توجه به شاداب سازی مراکز و توجه به رویکردهای تربیتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری در این نشست که با هدف آسیب‌شناسی فعالیت‌های هنری برگزار شده بود، به تببین سیاست‌های کلی در حوزه‌ی فعالیت‌های مراکز به ویژه فعالیت‌های هنری پرداخت و افزود اگر فعالیت هنری با فعالیت تربیتی ترکیب شده و خروجی تربیتی مناسب داشته باشد می‌تواند مهارت‌های مختلفی از جمله مسوولیت پذیری، انعطاف پذیری، کنترل خشم و ..‌ را در کودکان و نوجوانان تقویت کند.

ابن مقام مسوول داشتن درسنامه و تعیین شاخص فعالیت‌های هنری و پیشبرد اهداف تربیتی به صورت موازی در کارگاه‌های هنری و تعیین وضعیت اعضا و بیان تاثیرات این امر بر رشد کودکان، توجه ویژه به فضاسازی و شاداب سازی مراکز با توجه به مخاطبان و فعالیت‌ها، توجه به رویدادها و تعیین تقویم زمانی، توجه به فعالیت‌های با کیفیت و کمیت مناسب به ویژه در ایام بهار و تابستان با توجه به میزان مراجعه‌ی اعضا به مراکز، داشتن خروجی تربیتی مناسب، حضور پررنگ در فعالیت‌های درون و برون سازمانی و مشارکتی کانون و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و افراد شاخص استان، را از دیگر موارد قابل اهمیت خواند.

شاداب سازی مراکز و رویکردهای تربیتی در اولویت فعالیت‌های هنری  البرز

گفتنی است در ابتدای این نشست نیز کارشناس مسوول امور فرهنگی، هنری، ادبی و کارشناسان هنری و روابط عمومی کانون البرز در رابطه با نحوه‌ی تعامل با مربیان هنری مراکز نکاتی را مطرح کردند.

توجه به رویکرد تربیتی در فعالیت‌ها، توجه به فرآیند محور بودن فعالیت‌های هنری، لزوم ارتباط صحیح مربی با کودک و نوجوان، استفاده از تجربیات مربیان هنری در فعالیت‌های پژوهشی، تعامل مربیان برای جذب اعضا، شناخت فرصت‌های رسانه‌ای، تولید محتوا، معرفی همکاران و اعضای مطرح هنری در وبگاه و شبکه‌های اجتماعی کانون البرز، پرهیز از عادی نگاری فعالیت‌ها و انعکاس به موقع کارهای هنری از جمله نکات مطرح شده توسط این کارشناسان بود.

شاداب سازی مراکز و رویکردهای تربیتی در اولویت فعالیت‌های هنری  البرز

در پایان نیز مربیان هنری به برخی آسیب‌ها اشاره کرده و پیشنهادات‌شان برای رفع موانع موجود را مطرح کردند.

حضور مربیان هنری در شوراهای فرهنگی مراکز، تعیین زمان مناسب برای حضور اعضای نوجوان و لزوم برنامه‌ریزی برای شاداب سازی مراکز از جمله‌ی این موارد بود.

پس از این نشست که ظهر روز یکشنبه ۱۳اسفند ۱۴۰۲در مرکز مجتمع کانون البرز برگزار شد، مدیر کل، کارشناسان و مربیان از فضاهای ابن مرکز با رویکرد مشارکت در طرح شاداب سازی بازدید کردند.

شاداب سازی مراکز و رویکردهای تربیتی در اولویت فعالیت‌های هنری  البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =