کد خبر: 337742
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
بازدید 54
اجرای طرح سفیران سبز در مراکز البرز

اعضا و همکاران مراکز ثابت و سیار  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، به مناسبت روز درختکاری، با کاشت درخت در طرح سفیران سبز حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،  طرح «سفیران سبز»، به منظور مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طرح  نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و با هدف فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و ترویج ارزش های حفظ محیط زیستی در بین کودکان و نوجوانان، همزمان با  مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در البرز، اجرا شد.

 بر این اساس مربیان مراکز کانون استان به این طرح پیوسته و به مناسبت ۱۵ اسفند، روز درختکاری، با همراهی اعضا و خانواده‌ها درخت کاشتند؛ همچنین فعالیت‌های جانبی دیگری از جمله قصه گویی، شعرخوانی، معرفی و روخوانی و اشتراک گذاری کتاب‌هایی مانند  «خزان برگک»،«درخت بخشنده»،«موشه و درخت سیب» و «چرا من باید از طبیعت محافظت کنم؟» در فضای مجازی و معرفی حضوری،   بیان احادیثی در رابطه با همیت درخت ودرختکاری در اسلام و تاثیر کاشت درخت در محیط زیست برای کودکان و نوجوانان  در این مراکز اجرا شد.

اجرا طرح سفیران سبز در مراکز البرز

بر این اساس این خبر  مدرسه‌ی شهید احمدی چهارباغ ، میزبان کتابخانه ی سیار روستایی بود و کاشت درخت توسط دانش آموزان این مدرسه با همراهی علی امام وردی زاده،  مربی سیار کانون البرز صورت گرفت.

اجرا طرح سفیران سبز در مراکز البرز

حضور مدیر کل کانون البرز در آیین درختکاری مرکز شماره ۳ کانون کرج

زینب عاشری، مدیر کل کانون البرز نیز با حضور در حیاط مرکز فرهنگی، هنری شماره ۳ کانون کرج، در آیین درختکاری و طرح سفیران سبز حضور یافته و از تاثیرات چنین برنامه هایی بر رشد کودکان و نوجوانان سخن گفت.

لازم به توضیح است در این مرکز نهالی به نام  پسران دبستان «پدیده البرز» کاشته شد و بیاینه روز درختکاری نیز توسط یکی از دانش آموزان قرائت شده  و بقیه  حاضران با هم تکرار کردند. 

کودکان در این بیانیه هر جوانه را  اشتیاقی دانستند برای زندگی و هر گیاه را  امیدی برای فردایی سبز و   هر نهال را بهاری شگفت انگیز در دستان امن زمین و افزودند طبیعت در انتظار درختانی است که دراندیشه ما جوانه می زند و تولد نهال های کوچک را که روزی درخنان سرسبز خاک می شوند جشن گرفتند. 

اجرا طرح سفیران سبز در مراکز البرز

اجرا طرح سفیران سبز در مراکز البرز

در این مرکز پس از اجرای برنامه کارگاه ادبی برگزار شد و دانش آموزان  با راهنمایی سپیده داداش زاده  رابط ادبی مرکز، در مورد احساس درختی که کاشته شد و گفتگوی درخت با آن ها مطلب نوشتند. 

اجرا طرح سفیران سبز در مراکز البرز

قصه گویی مادربزرگ البرزی برای روز درختکاری 

فاطمه موسوی مادربزرگ البرزی و عضو انجمن قصه گویی کانون البرز و برگزیده چند دوره جشنواره بین المللی نیز با انتشار ویدیویی از سوی مسوول انجمن، خاطره درختکاری را به مناسبت این روز تعریف کرده و در طرح سفیران سبز مشارکت کرد. 

گزارش تصویری   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =